מדד המעו"ף ירד ב-1% ונסוג מהשיא; דיסקונט זינקה 3.3%

האוצר מכר את כל החזקותיו במניות דיסקונט לסיטי ■ הסתיימה השביתה בבינלאומי ■ הצלחה בהנפקה של טאואר

יום המסחר בבורסה של תל-אביב ננעל היום (ג') בירידות שערים על רקע המגמה השלילית שנרשמת כעת בבורסות אירופה ו-וול סטריט. מדד המעו"ף עצמו ירד בכ-1% ונסוג מהשיא אותו כבש רק אתמול.

זירת המאקרו המקומית גועשת ורוגשת. תקציב המדינה וחוק ההסדרים לשנים 2011-2012 עברו אמש בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, ברוב של 62 תומכים מול 34 מתנגדים. זאת לאחר דיון ממושך שהסתיים לאחר חצות הלילה.

לפני כן הטיל בנק ישראל פצצה בשוק הנדל"ן כשהוא מייקר דרמטית את המשכנתאות: המפקח על הבנקים רוני חזקיהו הוציא אתמול ביחד עם החלטת הריבית, טיוטת הנחיות להתייעצות בנושא התפתחויות בסיכונים בגין הלוואות לדיור. ההנחיות קובעות דרישה להקצאת הון גבוהה יותר בגין הלוואות משכנתא שניתנו בשיעור מימון גבוה ובריבית משתנה. ההנחיות לא יחולו על הלוואות לדיור שניתנו בסכומים נמוכים או לזכאים. הריבית, אגב, נותרה ללא שינוי.

האוצר מכר את כל החזקתו בדיסקונט, הסתיימה השביתה בבינלאומי

משרד האוצר החל אתמול, לאחר סגירת המסחר בבורסה, בהליך תחרותי למכירת חבילת מניות בבנק דיסקונט . הבוקר נודע כי האוצר מכר לסיטי את כל המניות ב-832 מיליון דולר - בדומה למחיר המניה בשוק. מדובר ב-114.7 מיליון מניות.

הסתיימה השביתה בבנק הבינלאומי לאחר שהלילה, בתום ישיבת משא ומתן מרתונית שנערכה בין וועד עובדי הבנק הבינלאומי בראשותו של חנוך ליבנה, להנהלת הבנק, הגיעו הצדדים להסכמות שאפשרו את חזרת העובדים לעבודה.

מניית מזרחי טפחות רשמה ירידה חדה בעקבות ייקור המשכנתאות על ידי בנק ישראל. גם מניות פועלים ולאומי איבדו גובה.

חברת טאואר , בניהולו של ראסל אלוואגר, הודיעה אתמול לאחר סיום המסחר כי קיבלה התחייבויות והזמנות מוקדמות ממשקיעים מוסדיים ישראליים בשווי של כ-295 מיליון שקל (כ-82 מיליון דולר), לרכישת אגרות-החוב ארוכות-הטווח החדשות של החברה (סדרה ו').

קבוצת עזריאלי מנהלת משא-ומתן לרכישת קניון CINEMALL בחיפה (לשעבר קניון לב המפרץ) מידי שופרסל , אמפל וא.דורי - כך נודע ל"גלובס". המשא-ומתן מתנהל לפי שווי של 220-240 מיליון שקל, והצדדים ביקשו לשמור את המשא-ומתן בדיסקרטיות.

אלביט מערכות דיווחה היום כי החברה הבת שלה בארצות הברית זכתה בהזמנת מסגרת בהיקף כספי של 45.5 מיליון דולר ממרכז הלחימה לספינות שטח בקריין (Crain) אינדיאנה, לשדרוג מערכות כוונת הלילה של מסוקי ה"סופר-קוברה" AH-1W של צבא ארה"ב. הפרויקט יתבצע בעיר מרימאק, ניו-המפשייר וצפוי להתבצע במהלך חמש השנים הבאות.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]