הויכוח האם המכונית החשמלית היא כדאית מבחינה כלכלית עדיין מעורר הדים רבים בארץ ובעולם, ככל שהולך ומתקרב מועד ההשקה של המכונית החשמלית להמונים, שצפוי כנראה במהלך 2011.
בינתיים מגיעות בשורות טובות מגרמניה. מכונית חשמלית שפותחה על ידי חברה גרמנית, על בסיס אאודי A2, הצליחה לעבור מרחק של כ-600 ק"מ ללא הטענה. המכונית נסעה במהירות ממוצעת של 90 קמ"ש במשך 7 שעות (ממינכן לברלין). בנוסף, מפתחי המכונית טוענים שהסוללה נטענת במלואה בתוך 6 דקות.
שר הכלכלה הגרמני, שהצטרף לחלק קצר מהנסיעה, אמר כי מדובר בקפיצת דרך טכנולוגית משמעותית.
"היום הראינו לעולם מה מכונית חשמלית להמונים יכולה לעשות", אמר מירקו האנמאן, מנכ"ל חברת DBM אנרג'י שפיתחה את הסוללה. למכונית, המיועדת ל-4 נוסעים, יש את כל התכונות של מכונית מונעת בנזין רגילה, כולל תא מטען גדול.
ממשלת גרמניה, כמו ממשלות אחרות בעולם כולל ישראל, מעוניינת מאוד להפחית את התלות בנפט מיובא ולצמצם את זיהום האוויר והכריזה בשנה שעברה על יעד של מיליון מכוניות חשמליות בכבישי המדינה עד 2020.
הממשלה הגרמנית הקצתה תקציב של 700 מיליון דולר לתוכניות ומיזמים לתעבורה חדשנית, כולל תחנות הטענה וטכנולוגיות חדשות לסוללות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.