ענקית הגנריקה הישראלית טבע מסכמת הבוקר (ג') את תוצאות הרבעון השלישי של השנה וכוללת בתוכן לראשונה באופן חלקי את תוצאות רציופארם הגרמנית, הרכישה המשמעותית האחרונה של החברה.
נתחיל בחדשות הטובות: החברה רשמה שיא ברווח הנקי (על בסיס non-GAAP) של 1.182 מיליארד דולר או 1.3 דולר למניה, עלייה של 47% בהשוואה לרווח הנקי ברבעון השלישי של 2009. התוצאות מכות ב-3 סנט את תחזיות האנליסטים, אשר ציפו כי טבע תדווח על רווח של 1.27 דולר למניה.
עוד נציין כי הרווח הנקי של החברה בשלושת הרבעונים הראשונים של 2010 גבוה יותר מהרווח שנרשם בכל שנת 2009.
הרווח התפעולי ברבעון השלישי הסתכם הגיע ל-1.439 מיליארד דולר, עלייה של 44% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
פספוס בשורת ההכנסות
בשורת החדשות הרעות ניתן למצוא את ההכנסות. טבע אומנם מדווחת על מכירות שיא של 4.25 מיליארד דולר עלייה של 20% לעומת הרבעון המקביל ב-2009, אולם הן פספסו את תחזיות האנליסטים למכירות של 4.37 מיליארד דולר.
בחלוקה גיאוגרפית, המכירות בצפון-אמריקה היוו סך של כ-64% מכלל מכירות החברה והסתכמו ב-2.724 מיליארד דולר, עלייה של 225 ביחס לרבעון המקביל אשתקד. המכירות באירופה הסתכמו בכ-1 מיליארד דולר, עלייה של 21% ביחס לרבעון המקביל. המכירות ביבשת האירופית היוו סך של כ-245 מכלל המכירות. המכירות בשאר השווקים עלו ב-7% ל-525 מיליון דולר והיוו כ-12% מסך מכירות החברה.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב-1.2 מיליארד דולר, עלייה של 16% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2009. תזרים המזומנים החופשי הסתכם ב-866 מיליון דולר, עלייה של 23% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2009.
בישיבתו אתמול לאישור הדו"חות, אישר הדירקטוריון תשלום דיבידנד בגין תוצאות הרבעון החולף בשיעור של 70 אגורות למניה. היום הקובע יהיה ה-10 בנובמבר ויום התשלום יהיה ה-2 בדצמבר.
שיא מכירות לקופקסון
בשורות טובות נוספות מגיעות מכיוונה של הקופקסון, תרופת הדגל של טבע לטיפול בטרשת נפוצה. החברה רשמה שיא מכירות של 808 מיליון דולר, עלייה של 4% בהשוואה לרבעון המקביל. טבע השיגה נתח שוק גלובאלי של כ-30%, כאשר לראשונה חצה נתח השוק של התרופה את רף ה-40% בארה"ב. הכנסות הקופקסון היוו כ-19% מסך מכירות החברה ברבעון - ירידה לעומת 25% לפחות ברבעונים קודמים.
מכירות האזילקט לטיפול בפרקינסון הסתכמו ב-81 מיליון דולר, עלייה של 28% בהשוואה לרבעון השלישי של 2009. מוצרי הנשימה רשמו דווקא ירידה של 15% בהשוואה לרבעון המקביל והסתכמו ב-207 מיליון דולר. החברה מסבירה את הירידה בעובדה כי ברבעון השלישי של 2009 נצפתה הקדמה של מכירות עונתיות ועלייה בהיקפן כתוצאה מחומרתן של שפעות עונתיות. כמו כן, תחרות מוגברת בשוק המשאפים להקלה מיידית בקוצר נשימה השפיעה אף היא על ירידת המכירות הרבעוניות של מוצר ה-ProAir.
המכירות הגלובליות של מוצרי בריאות האישה הסתכמו ב-116 מיליון דולר ברבעון השלישי, עלייה של 13% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. החברה מסבירה כי התוצאות הושפעו בעיקר ממכירות חזקות של Seasonique ו-ParaGard.
שלמה ינאי: "שנת 2010 מסתמנת כשנה טובה נוספת עבור טבע"
"היה זה רבעון נוסף של צמיחה חזקה ורווחית לטבע - רבעון עם מכירות שיא בכל האיזורים וקווי העסקים העיקריים שלנו, שהובילו לתוצאות טובות מאוד," אמר שלמה ינאי, נשיא ומנכ"ל החברה. "ברבעון החולף השגנו הישגים אסטרטגיים חשובים והצלחות תפעוליות. בארה"ב רשמנו שיעורי צמיחה גבוהים בתחום הגנרי, ובאירופה השלמנו את רכישת רציופארם מוקדם מהמתוכנן והתחלנו באינטגרציה, אותה נשלים מוקדם מהצפוי."
ינאי הוסיף כי "שנת 2010 מסתמנת כשנה טובה נוספת עבור טבע. בימים אלו אנו שוקדים על תוכניות העבודה לשנים הבאות, ולשנת 2011 בפרט, ואנו צופים שנת צמיחה רווחית נוספת לטבע".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.