התחלופה הגבוהה בהיי-טק דורשת מהמעסיקים למתג את עצמם

דרור אפשטיין: "חברות ההיי-טק מתמודדות עם שוק עבודה שחווה בתקופה האחרונה שורה של תהליכים, שמשפיעים באופן משמעותי על יכולתן לגייס עובדים מוכשרים במהירות ובהצלחה"

לא רק העובדים מחפשים את דרכים יצירתיות לאתר את המשרה הנחשקת. גם חברות ההיי-טק עצמן מבינות שהמלחמה על איתור העובד מצריכה מהן להשקיע זמן ומשאבים, בעיקר במיתוג שלהן כמעסיק.

"חברות ההיי-טק מתמודדות עם שוק עבודה שחווה בתקופה האחרונה שורה של תהליכים, שמשפיעים באופן משמעותי על יכולתן לגייס עובדים מוכשרים במהירות ובהצלחה", אומר דרור אפשטיין, מנכ"ל משותף בפורטל דרושים. "לצד הירידה המתמשכת באבטלה, כניסת ילידי דור ה-Y (ילידי 78-90, צ' ה') הופכים את הגיוס למשימה קשה יותר".

לדברי אפשטיין, הדימוי הרווח לבני דור ה-Y הוא כי זהו דור שאינו מוצא סיפוק מתמשך בדבר ואינו מגלה שביעות רצון ממקום העבודה, ועל כן מתנייד ממעסיק למעסיק בתדירות גבוהה. כך, אם לפני מספר שנים החברות היו מסתפקות בגיוס מספר עובדים מצומצם, בתקופה של תחלופה גבוהה הן נאלצות לאתר מספר רב יותר של עובדים.

כדי לנסות ולהפחית את מגמת התחלופה, באחרונה חברות היי-טק משקיעות יותר ויותר במיתוג שלהן כמעסיק, תוך מטרה לחזק את הדימוי של הארגון כמקום עבודה אטרקטיבי, הן בעיני עובדי הארגון והן בעיני מועמדים פוטנציאליים. לארגונים שמצליחים לייצר מותג מוצלח כמעסיק, קל יותר לגייס עובדים חדשים ולשמר את העובדים הקיימים.

אפשטיין אומר כי "החברות מודעות לעובדה שתחושת האינדיבידואל של המועמד נשחקת בהיותו מועמד אחד מיני רבים. לפיכך, הן פועלות לייצר אינטראקציה רגשית כבר בשלב האיתור. כך למשל, חברת היי-טק שחיפשה לאייש משרת מפתח, העלתה תרגיל תכנותי שהופיע בשורה של אתרי אינטרנט רלוונטיים. המועמד שפתר את התרגיל נדרש לשתול אותו בכתובת אתר אינטרנט ורק לאחר מכן, הוא נחשף לפרטי המשרה המדוברת".

אפשטיין מסביר עוד כי לפני מספר שנים נולד תפקיד חדש בארגוני ההיי-טק בעולם - Employer Brand Manager - שמאויש על-ידי אנשים שחלקם באים מהדיסציפלינה של משאבי האנוש וחלקם מגיעים מהשיווק. מהות התפקיד הוא לנהל את המותג של החברה כמעסיק.

לדברי אפשטיין, "קיימת חשיבות רבה לפעילות מחלקת הגיוס, מבחינת תרומתה לערך הארגוני של החברה. אם עד לפני שנים יכול היה איש הגיוס להסתפק במספר פעילויות טכניות במהותן, הרי שכיום ישנם כישורים מגוונים שנדרשים מאנשי הגיוס ובהן יכולות שיווקיות".

לסיכום הוא אומר כי "איש הגיוס של העשור הקרוב נדרש להיות פרואקטיבי ובעל ראייה מערכתית, שתאפשר לו לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם המנהלים ומחלקות שונות בתוך החברה".