שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, רון סוקול, שם קץ לעימות סביב מפגש הרכבת מספר 11 במרכז עתלית, הסמוך לתחנת הרכבת. ביהמ"ש פסק, שעל הרכבת והמועצה האזורית חוף הכרמל לסגור את המפגש עד 7 בדצמבר.
הפרשה נחשפה במוסף הנדל"ן ("עוד מפגש קטלני", 8.8.2010), ובמרכזה המאבק שניהלו המועצה האזורית בראשות כרמל סלע, יחד עם החברות תעשיות מלח וכרמל כימיקלים, נגד החלטת הרכבת לסגור את המעבר המסוכן לתנועת כלי רכב.
כפי שנחשף ב"גלובס נדל"ן", מדובר במעבר רכב חסר גיבוי סטטוטורי. רכבת ישראל, יחד עם ועדת מפגשים עליונה של משרד התחבורה, החליטו על סגירתו, וזאת אחרי שנפתחה הפרדה מסילתית מספר 12, בשכונה הדרומית של עתלית.
המועצה האזורית ניסתה להציע פתרונות חלופיים לסגירת המפגש ולבטל את החלטות הגופים המקצועיים, בנימוק שהטיית התנועה ממרכז עתלית לשכונה הדרומית שלה תגרום למטרד תחבורה וסיכון השכונה הדרומית. לצד המועצה עתרו תעשיות מלח וכרמל כימיקלים, אשר טענו כי ייגרם להם נזק בגלל הצורך להאריך את מסלול הנסיעה של המשאיות.
ביהמ"ש דחה את העתירות וקבע, כי לא יתערב בהחלטות הגופים המקצועיים שהיו "פרי של שיקול דעת מקצועי ועריכת איזון בין אפשרויות קיימות". השופט סוקול קבע, כי ההחלטות היו סבירות ולא נפל פגם באופן קבלתן.
אחת האופציות שהציעו המועצה והמפעלים הייתה לאפשר נסיעת משאיות לאורך בריכות המלח, אולם הירוקים התנגדו להצעה זו והשופט קבע, כי בתנאים הנוכחיים היא איננה אופציה שיש לקחת בחשבון.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.