צ'ק קאפ ופארמה 2b יאתגרו הבורסה עם גיוס של מיליוני ד'

פארמה 2b תנסה לגייס כ-14 מיליון ד' לפי שווי חברה של כ-50 מיליון ד' ■ צ'ק קאפ תבקש כמה עשרות מיליוני ש' לפי שווי חברה של 70 מיליון ד'

שתי חברות ביומד נוספות מתקרבות לבורסה בתל אביב, פארמה 2b וצ'ק קאפ. פארמה 2b הגישה היום טיוטת תשקיף להנפקה. ל"גלובס" נודע כי היא תבקש לגייס 14 מיליון דולר לפי שווי חברה של 50 מיליון דולר. צ'ק קאפ ממתינה לאישור רשות ני"ע לפרסום התשקיף. ל"גלובס" נודע כי היא תפעל לגייס כמה מיליוני שקלים לפי שווי של 70 מיליון דולר.

לאחרונה דווח על מספר של חברות ביומד המעוניינות לצאת להנפקה, אך כמה מהן לא ביצעו את המהלך, כגון ASI וגרדיה מדיקל.

צ'ק קאפ היא בבעלות קרן פונטיפקס (22%); ספירהד (9%); דוקור (5%); ארי קלמן ממנורה; משפחת שרצקי; משקיעים אמריקנים; והמייסדים. בכנס המשקיעים של פונטיפקס שנערך לפני כחודש, הוצגה צ'ק קאפ כאחת החברות הבולטות שלה. נציין כי החברה האחרונה של פונטיפקס שהנפיקה, אפוסנס, הצליחה לגייס 94 מיליון שקל לפי שווי חברה של לא פחות מ-900 מיליון שקל.

צ'אק קאפ פועלת בתחום אבחון סרטן במערכת העיכול באמצעות גלולה הנבלעת על-ידי המטופל. בכנס המשקיעים הוצגו יתרונות החברה מול המוצר של המתחרה, גיוון אימג'ינג, ומוצרים מתחרים. למשל, הגלולה של צ'אק קאפ פועלת באמצעות קרינת רדאר, ואילו הגלולה של גיוון אימג'ינג היא אופטית. בנוסף, החברה מעריכה כי תוכל לאבחן סרטן במעי הגס, משימה שגיוון נחלה בה בינתיים הצלחה חלקית בלבד.

המוצר של צ'אק קאפ נמצא לפני ניסויים בבני אדם. בכנס נאמר כי המוצר עשוי לקבל אישור CE (רשות המזון והתרופות האירופית) בעוד כשנה, ולאחר מכן תהיה החברה מטרה להשתלטות, כך להערכת הקרן.

פארמה 2b פועלת לאיתור שימושים חדשים לתרופות קיימות, ולרישום של התרופות לאינדיקציות חדשות אלה דרך המסלול הרגולטורי המקוצר 5052b, ומכאן שמה. את פארמה 2b הקימו יוצאי טבע ומכתשים אגן. לדברי החברה בעבר, הידע שלה בפורמולציה ובשילוב בין תרופות מאפשר לשפר משמעותית את התרופות הקיימות מבלי לוותר על היעילות. המוצרים המובילים שלה מיועדים לסרטן ופרקינסון. החברה מאמינה שתתחיל ניסוי משמעותי ראשון במוצר לפרקינסון ב-2011 ובמוצר לסרטן ב-2012.