ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (א') פה אחד את הרפורמה בהליך הכשרת הנהג, כפי שהוגשה על ידי שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ. כפי שפורסם ב"גלובס" משרד התחבורה מקדם רפורמה בנהיגה שמטרתה להביא לצמצום מעורבותם של צעירים בתאונות דרכים. על פי התוכנית החדשה, יופחת גיל הנהג הצעיר וניתן יהיה להתחיל בלימודי הנהיגה בגיל 16 וחצי. בגיל 16 ותשעה חודשים ניתן יהיה לגשת לראשונה למבחן המעשי, במקום גיל 17 כיום אך הנהיגה תותנה בחובה ליווי של מלווה במשך שישה חודשים.
על פי התוכנית שמקדם משרד התחבורה ואושרה ע"י ועדת השרים, יתבצעו לימודי הנהיגה בישראל באמצעות מרכזי לימוד נהיגה מיוחדים (מל"נים) וישולבו בהם לימודים עיוניים של תורת הנהיגה. המל"ן יהווה מרכז לימוד נהיגה שנועד להכשיר תלמידי נהיגה בשיטה הכוללת שילוב של שיעורים מעשיים ושיעורי השלמה עיוניים המתבצעים בו זמנית.
החוק יועבר בימים הקרובים לקריאה ראשונה במליאת הכנסת ולאחר מכן לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת. עם אישורו על ידי ועדת הכלכלה, יוגש החוק לקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת.
תוכנית הלימודים החדשה תתבסס על כרטיס תלמיד חדש שיכיל 52 מטלות מעשיות ו- 24 מערכי שיעור עיוניים, אותם יידרש התלמיד לבצע במשך תקופת הלימודים. מי שיעבור את הבחינה בהצלחה יקבל "היתר נהיגה" מיוחד שיותנה בחובת ליווי של מלווה במשך שישה חודשים, הכוללים 3 חודשים של נהיגה ביום ובלילה ו- 3 חודשים נוספים של נהיגת לילה בלבד. משך הליווי לא יפחת מ- 50 שעות. בתום תקופת הליווי יחתמו המלווה והנהג על הצהרה המאשרת את ביצוע הליווי ורק לאחר מכן יונפק לנהג רישיון נהיגה קבוע מטעם רשות הרישוי.
התוכנית של משרד התחבורה כוללת גם את הרחבת הדרישות לקבלת רישיון להוראת נהיגה למורי הנהיגה. התוכנית החדשה שגובשה כוללת שיפור ברמה המקצועית של מורי הנהיגה, לרבות השתלמויות מקצועיות ובחינות על ידי רשות הרישוי.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.