בארה"ב לא בטוחים אם "חטיפת האינטרנט" ע"י סין נעשתה במכוון

משרד ההגנה האמריקני טוען כי אנשיו היו מודעים לכך שתנועת האינטרנט ברחבי העולם נותבה דרך סין למשך 18 דקות באפריל השנה

משרד ההגנה האמריקני טוען כי אנשיו היו מודעים לכך שתנועת האינטרנט ברחבי העולם נותבה דרך סין למשך 18 דקות באפריל השנה, כך מסר דובר המשרד בסוף השבוע. ועדת המעקב אחר היחסים הכלכליים בין ארה"ב לסין כינתה את האירוע ביום רביעי שעבר כ"חטיפה של האינטרנט", לאחר שדיווחה כי חברת צ'יינה טלקום, הנמצאת בבעלות ממשלתית, הסיטה "נפחים עצומים" של תנועה באינטרנט שמקורה בארה"ב ובמדינות נוספות כך שתעבור דרך שרתים סינים, למשך 18 דקות, באפריל השנה.

דובר משרד ההגנה האמריקני, קולונל דייויד לפן, אמר כי "אנחנו מודעים לכך שב-8 באפריל תנועת האינטרנט נותבה דרך סין", והוסיף כי הוא אינו יודע "אם התקרית אירעה כתוצאה של פעולה מכוונת או שלא". לפן ציין גם כי "אין כל ראיות לכך שמדובר בפעולה שנעשתה בזדון". לפן הדגיש כי הרשתות הפנימיות של משרד ההגנה לא הושפעו מהתקרית. "יש לנו הכלים להגן על עצמנו", אמר.

בסין גינו ביום שישי את דו"ח ועדת המעקב האמריקנית, שמתח ביקורת גם על המדיניות הכלכלית והצבאית שלה. "מדובר בתפיסת מציאות מעוותת המתאימה לימי המלחמה הקרה", נאמר בהודעת הגינוי הסינית. במקביל, דחתה צ'יינה טלקום את הטענות שהאשימו אותה ב"חטיפת האינטרנט".

דין צ'נג, מומחה בנושא מדיניות הביטחון הסינית, סבור שהאירוע המדובר הוא חלק מ"פעילות אגרסיבית של השלטון הסיני במרחב הקיברנטי". עוד טוען צ'נג כי "האפשרות לנתב מידע דרך שרתים סיניים מהווה איום, לא רק לממשלות, אלא גם לחברות פרטיות ולאזרחים מן השורה", אמר.