פרויקט הרכבת לאילת יוצא לדרך באופן רשמי: משרד התחבורה הודיע היום (ב') כי פרסם לראשונה RFI (רש"ת: Request for Information - בקשה למידע) לביצוע קו הרכבת המהיר לאילת. ה-RFI נועד לבחון את ההתעניינות והיכולת של הסקטור הפרטי בסלילת קו הרכבת לאילת (תכנון, הקמה, מימון והפעלה של הקו לאילת).
סלילת הקו לאילת הינה חלק מתוכנית "נתיבי ישראל" עליה הכריז רה"מ בנימין נתניהו, במסגרתה תחובר הפריפריה למרכז הארץ ברשת של כבישים ומסילות רכבת. עלות התוכנית נאמדת ב-27.5 מיליארד שקל עד שנת 2030.
קו הרכבת לאילת צפוי להיות באורך של כ-170 ק"מ, מצין ועד אילת. תוואי המסלול כולל 63 גשרים באורך כולל של 4.5 ק"מ ו-5 מנהרות באורך כולל של 9.5 ק"מ. אורך המסילה מת"א ועד אילת יהיה 350 ק"מ.
"בתוואי המסילה תפעל רכבת מהירה ת"א-באר שבע-אילת ורכבת מאספת שתעבור דרך 8 תחנות חדשות שיוקמו לאורך התוואי, בסמוך לישובי הערבה", נכתב בהודעת משרד התחבורה. "זמן הנסיעה של הרכבת המהירה מת"א לאילת לא יעלה על שעתיים וחצי. תחנות הרכבת יוקמו בחצבה, מרכז ספיר, פראן, יהל, יוטבתה, תמנע- בסמוך לשדה התעופה המקודם בימים אלה, שחורת ואילת".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.