רשת טויס אר אס נלחמת בתפיסת המחיר של הרשת ומחדדת את התחרות מול רשתות הדיסקאונט.
היום (ב') הודיע מנכ"ל פישמן רשתות, אירי שחר, כי הרשת תוזיל את מחיריהם של למעלה מ-1,000 פריטים הנמכרים ברשת, בשיעור ממוצע של 20%.
"מדובר בשלב ראשון בהוזלה של כ-20% מהפריטים הנמכרים בטויס אר אס, והכוונה היא להרחיב את המהלך לכלל המוצרים הנמכרים ברשת", אומר שחר.
- מדוע כלל המוצרים לא מוזלים כבר עכשיו?
"זה לא מהלך שאני יכול לבצע לבד, אלא בשיתוף-פעולה עם היבואנים, כשהמטרה הסופית היא הצרכן".
- האם המהלך נועד להתמודד עם פריחת חנויות הדיסקאונט?
"כן. כולם ויתרו על מגוון ושירות והלכו על מחיר. אני חייב להיות במחיר הוגן".
- חוויתם ירידה במכירות?
"שנת 2010 התאפיינה בהתחלה בירידה בכמות הלקוחות וגם בירידה של אחוזים בודדים במכירות. סקרים שאנחנו עושים הצביעו על כך שתפיסת המחיר היא בעייתית, ולכן נדרשנו למהלך".
- הרשת תהיה יותר אטרקטיבית מהדיסקאונט?
"לא. אני לא יכול להתחרות בדיסקאונט, כיוון שזה יבוא על חשבון שירות ומגוון".
רשת הצעצועים טויס אר אס מונה היום 24 סניפים בישראל. ב-9 החודשים הראשונים של 2010 עמד מחזור המכירות של הרשת בארץ על כ-160 מיליון שקל - קצב מכירות שנתי של 213 מיליון שקל.
פישמן רשתות היא גם הבעלים של רשת הצעצועים הפיראט האדום, המונה 13 סניפים בזכיינות.
לדברי שחר, "הפיראט האדום הוא המותג הכי חזק אחרי טויס אר אס, שמן הסתם אנחנו מחזיקים אותו בזרוע אחרת. רשת כפר השעשועים (של ריבוע כחול - א.ח) נתפסת כזולה, אבל אין לה איכות מיתוגית".
- הפיראט האדום גם נמצא בבעלותכם. המהלך הזה לא יגרום לקניבליזציה במכירות?
"לא, כי מדובר בקונספטים שונים. טויס אר אס ממותגת יותר גבוה, ומי שבא אלינו מחפש מגוון ומוצרים יותר איכותיים. בפיראט האדום תהיה טעימה מהמותגים אבל מוצרים זולים מאוד, שזו העוצמה של הפיראט".
* אליעזר פישמן הוא בעל השליטה בעיתון "גלובס".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.