רשת רמי לוי שיווק השקמה ממשיכה להציג שיפור בתוצאותיה הכספיות. מדו"חות החברה לרבעון השלישי של 2010 עולה כי המכירות צמחו ברבעון ב-18.9% והסתכמו ב-436.8 מיליון שקל, בהשוואה ל-367.5 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2009. הצמיחה בחנויות זהות עמדה על 3.2%.
לשם השוואה נציין כי מכירותיה של רשת שופרסל רשמו ברבעון צמיחה מזערית של 0.4%, כאשר הצמיחה בחנויות זהות עמדה על 0.1% בלבד.
נתון מעניין יותר הוא שיעור המכירות למ"ר של רמי לוי, שעמד ברבעון על 18,930 שקל - פי 3.3 משיעור המכירות למ"ר ברשת שופרסל שהסתכם ברבעון ב-5,664. למעשה, רשת רמי לוי מציגה את שיעור המכירות הגבוה ביותר למ"ר מבין כל רשתות השיווק הציבוריות.
שיעור הרווח הגולמי של רמי לוי עלה ל-23.3% והסתכם ב-101.8 מיליון שקל, לעומת שיעור של 22.9% ברבעון המקביל אשתקד שהסתכם ב-84.3 מיליון שקל.
שיעור הרווח התפעולי רושם שחיקה קלה ועומד על 6.98%, לעומת שיעור של 7.14% ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי עצמו רשם גידול של 16% והסתכם ב-30.5 מיליון שקל, לעומת רווח של 26.5 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2009.
לדברי רמי לוי, בעל השליטה ברשת, "השחיקה הקלה בשיעור הרווח התפעולי נובעת מההשלכות של תנאי ההסכם הקיבוצי של העובדים, שבאו לידי ביטוי בגידול בהוצאות השכר, וכן מהצורך בהעסקת עובדים כבר ברבעון לטובת חנויות עתידיות".
בהקשר זה חשוב לציין כי שיעור הרווח התפעולי ברשת גבוה בכל קנה-מידה לרשתות קמעונאיות. לשם השוואה, בשופרסל עמד שיעור הרווח התפעולי ברבעון על 4.4%.
"התוצאות שלנו מצוינות. הרווח הגולמי שלנו יותר נמוך מכל המתחרים בענף בגלל שאנחנו מוכרים בזול, ואילו הרווח התפעולי שלנו הוא הרבה יותר גבוה מכל הרשתות", אומר לוי.
בשורה התחתונה חותמת הרשת את הרבעון עם גידול של 30% ברווח הנקי ל-23.5 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 18 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
רשת רמי לוי שיווק השקמה מונה כי יום 20 סניפים, כאשר שניים מתוכם פועלים בזכיינות. גם ברבעון השלישי נמשכה מגמת הגידול בשטחי המסחר של הרשת, ואלה עלו ל-23,078 מ"ר.
- רמי לוי, אתה רואה נגיסה שלך ושל הרשתות הפרטיות בשופרסל וברבוע כחול.
"יש פה מגמה שהלקוחות שעוברים למקום שנותן להם את השירות הנכון והמחיר הזול ביותר".
- אתה צומח בעוד מכירות הרשתות הגדולות סטגנטיות או בצמיחה מועטה, בקיפאון. איפה הם טועים?
"מה אני צריך לתקן להם? שימשיכו לטעות".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.