עסקה של "החלפת כלבים בחתולים" למי עדן עם נסטלה באירופה. חברת המים של רוני נפתלי עדכנה הבוקר (ג') כי חתמה על הסכם לרכישת חברת המים בכדים של נסטלה בצרפת תמורת 9.5 מיליון אירו. במקביל תמכור מי עדן לענקית המזון העולמית את פעילות המים שהיא מחזיקה בגרמניה, תמורת סכום דומה.
פעילותה של נסטלה בצרפת כוללת שיווק ישיר של מים בכדים לכ-38 אלף לקוחות עסקיים ברחבי המדינה, והיא מעסיקה כ-150 עובדים. במי עדן מעריכים כי לאחר הרכישה תידרש השקעה של כ-5.5 מיליון אירו (כ-27 מיליון שקל) נוספים בחברה.
לפי הנתונים שהציגה מי עדן, היקף ההכנסות השנתי של פעילות המים של נסטלה בצרפת נמצא בנסיגה, ועומד כעת על כ-18.5 מיליון אירו, לעומת 25.2 ו-21.7 מיליון אירו בשנים 2008 ו-2009 בהתאמה. במי עדן הסבירו כי חלק מהירידה בהכנסות נבעה מהתמקדות החברה בפעילויות רווחיות וממכירת חלקים מהפעילות שהיו פחות רווחיים.
כעשור לאחר שהחלה את פעילותה בצרפת, למי עדן יש שם כ-60 אלף לקוחות עסקיים, ועם השלמת העסקה היא מעריכה כי תהפוך למובילת השוק בתחום שיווק המים ללקוחות עסקיים.
לפי הנתונים שהציגה החברה, המנוהלת על-ידי רענן זילברמן, נתח השוק שלה בתחום השיווק הישיר של מים ללקוחות עסקיים בצרפת עומד על כ-25%. בשנים האחרונות נמצא הרווח התפעולי שלה מהפעילות בצרפת במגמת שיפור, וה-EBITDA שלה עומדת על כ-20%.
לעומת צרפת, נתח השוק של מי עדן בגרמניה נמוך יחסית לשוקי פעילות אחרים שלה, ולכן היא החליטה על מכירת הפעילות. מחזור המכירות של מי עדן בגרמניה בשנה האחרונה הגיע לכ-9 מיליון אירו (כ-45 מיליון שקל). סך הכנסותיה מפעילות במערב אירופה הגיע ב-2009 לכ-130 מיליון אירו.
רענן זילברמן, נשיא מי עדן, אמר היום כי "אנו נאמנים לאסטרטגיה העסקית שלנו לפעול בעיקר בשווקים שבהם אנו מובילי שוק, ועל כן החלטנו למכור את הפעילות בגרמניה". זילברמן ציין כי למרות המכירה, הפעילות בגרמניה הניבה לחברה רווחיות תפעולית יפה בשנים האחרונות.
נוסף לישראל פועלת מי עדן כיום ב-15 מדינות באירופה, ויש לה 625 אלף לקוחות. החברה מחזיקה כ-20% מנתח שוק הכדים במערב אירופה, כ-10% במזרח אירופה, והיא מוסרת 23 מיליון כדי מים מדי שנה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.