מי שמחפש הוכחות נוספות לכך שהכדורגל בארצות הברית ממשיך להתפתח, יכול למצוא אותן בנתוני הקהל של ליגת ה-MLS, שעונת 2010 שלה הסתיימה השבוע עם אליפות של קולורדו ראפידס.
19,359 צופים בממוצע הגיעו למשחקי הפלייאוף - הנתון השלישי הכי גבוה בכל הזמנים. השיא עדיין שייך לעונת 2009, שבה נרשמו מעל 23 אלף צופים בממוצע למשחק פלייאוף. במשחק הגמר של הליגה ביום ראשון, בין קולורדו לדאלאס, נכחו 21.7 אלף צופים.
הנתונים החיוביים של הפלייאוף מצטרפים לאלו שהושגו בעונה הסדירה. בסך הכל הגיעו כ-4,002,039 מיליון אוהדים ל-240 משחקי העונה הסדירה שנערכו השנה. ממוצע הצופים למשחק עמד על 16,675 - עלייה של 4% לעומת עונת 2009.
הקבוצה שמשכה את הקהל הגדול ביותר בפער ניכר היא סיאטל סאונדרס, עם 36.1 אלף צופים למשחק. לוס אנג'לס גלאקסי של דייויד בקהאם הגיעה למקום השני, עם 21.4 אלף צופים. הקבוצה הכי פחות פופולארית היתה סן חוזה (9,659). התפוסה הממוצעת ביציעים במהלך העונה עמדה על 78.1%.
הסיבה העיקרית לגידול בכמות הצופים הכוללת בליגה השנה היתה הצטרפותו של פרנצ'ייז חדש - פילדלפיה, שמשכה 19,525 צופים למשחק. בעונת 2011 יצטרפו שתי קבוצות נוספות לליגה - מוונקובר ופורטלנד - שיגדילו את מספר הקבוצות הכולל ב-MLS ל-18.
אגב, נתון שממנו יכולים ראשי הליגה להתאכזב הוא הצפייה בטלוויזיה: הרייטינג הארצי שנרשם למשחק הגמר ביום ראשון עמד על 0.5%, ירידה של 44% לעומת משחק הגמר של העונה הקודמת.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.