הקרב על אירוח המונדיאלים ב-2018 ו-2022, שיוכרע על-ידי פיפ"א בהצבעה שתיערך בעוד 8 ימים בציריך, קיים גם ברשתות החברתיות. חלק ניכר מהמדינות המועמדות לזכות באירוח המשחקים פתחו חשבונות פייסבוק, טוויטר ו-YouTube, ומנסות דרכם לקדם את הקמפיינים שלהם.
מי שעושה את העבודה הכי טובה בהקשר הזה היא אנגליה, שמסומנת כמועמדת בולטת לזכות באירוח הגביע העולמי ב-2018: היא נהנית מ-324,085 חברים/עוקבים בפייסבוק, בטוויטר וב-YouTube. המתחרה הגדולה של אנגליה על הטורניר ב-2018 היא רוסיה - אבל הרוסים לא ממש הצליחו לפצח את הקוד של הרשתות החברתיות: רק 71 חברים של הקמפיין שלהם בפייסבוק וב-YouTube (חשבון טוויטר כלל לא קיים). עמודי הקמפיין של רוסיה נראים מוזנחים ולא מעודכנים - בהתאם לכמות החברים העלובה שהצליחו לצבור.
ארה"ב ואוסטרליה, המועמדות לארח את הטורניר ב-2022, נהנות מ-235.1 אלף ו-80.8 אלף חברים ברשתות החברתיות (בהתאמה).
גם הקמפיינים המשותפים של ספרד/פורטוגל והולנד/בלגיה בנו אסטרטגיה דרך הרשתות החברתיות, אבל גייסו הרבה פחות תומכים - 10,268 להולנד/בלגיה ו-6,714 בלבד לספרד/פורטוגל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.