אלוביץ' במו"מ לרכישת פעילות הנדל"ן של EGRE ברומניה

‎‎החברה שבשליטת שאול אלוביץ' ויאיר ויל נדרשת לשלם למחזיקי האג"ח 16 מיליון שקל בפברואר הקרוב, מסך התחייבויות של 66 מיליון שקל‏

‎‎שאול אלוביץ' ושותפו לפעילות הנדל"ן הציבורית שלו, יאיר ויל, מקדמים מהלך שיסייע לחברת אי.ג'י.אר.אי (‏EGRE‏) להתמודד עם התחייבויות האג"ח שלה. לצד פרסום דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי, הודיעה אי.ג'י.אר.אי בסוף השבוע כי דירקטוריון החברה אישר לנהל משא ומתן למכירת נכסיה ברומניה לבעלי השליטה - ויל ואלוביץ'. חלק מתמורת המכירה צפוי לסייע לאי.ג'י.אר.אי להחזר התחייבויות אג"ח. סכום התמורה טרם נקבע, ולצורך כך תזמין החברה הערכות שווי לנכסיה ברומניה.

אי.ג'י.אר.אי נדרשת לשלם למחזיקים כ-16 מיליון שקל בפברואר הקרוב, מסך התחייבויות אג"ח של יותר מ-66 מיליון שקל שיש לה בשתי סדרות. עד סוף 2012 היא נדרשת לפרוע כ-44 מיליון שקל. הנתונים בדוחות משקפים את הצורך של החברה במזומנים: הונה העצמי התכווץ ביותר מחצי ל-9.5 מיליון שקל, עם יתרות ושווי מזומנים של פחות מ-5 מיליון שקל.

אי.ג'י.אר.אי עדיין אינה רושמת הכנסות, והיציבות הרבעונית בשווי נכסיה, לצד צמצום ניכר בהוצאות מימון ורווח מחברות כלולות, סייעו לה להקטין את ההפסד הרבעוני לחצי מיליון שקל. אולם ההפסד המצטבר שלה בתשעת החודשים הראשונים של השנה גדול מההפסד השנתי ב-2009, ומגיע ל-17 מיליון שקל.

אלוביץ' הבהיר כבר בעבר, כי אי.ג'י.אר.אי לא תיתקל בקשיים בהחזרי האג"ח שלה, ובדוחות החברה היא מציינת כי בעלי השליטה התחייבו לעמוד מאחורי חובותיה בשנתיים הקרובות. בתחילת השנה גייסה אי.ג'י.אר.אי כ-25 מיליון שקל בזכויות, מרבית הסכום מאלוביץ' ומויל, וזאת כדי לעמוד בהתחייבויותיה.

דירקטוריון החברה מציין בדוחות כי גם במקרה שבו בעלי השליטה לא יעמדו מאחוריה, מימוש הנכסים שבידיה יאפשר לה לעמוד בהתחייבויות, ומזכירים עסקת מכירה מתגבשת הצפויה להזרים לה כ-11 מיליון שקל. הדירקטוריון גם לא פוסל גיוס הון או חוב נוספים כדי להבטיח עמידה בהתחייבויות.

נוסף לרומניה, לאי.ג'י.אר.אי פעילות נדל"ן בגרמניה ובארה"ב, שגם היא נמצאת בחלקה בקשיים. החברה הפרה התניה פיננסית לנכס שלה בקרן שבגרמניה, והבנק המלווה דורש ממנה לפעול עד 17 בדצמבר להסדרת המחלוקת שנוצרה בין הצדדים בשל כך. ערך ההשקעה בפרויקט זה הוא 12.8 מיליון שקל. ‏‎‎‏