משרד הפרסום ענבר-מרחב-שקד זכה שוב, בפעם השלישית ברציפות, במכרז על תקציב הפרסום של ממשלת טורקיה - כך נודע ל"גלובס".
ממשלת טורקיה מנהלת בכל שנה מכרז חדש בין רשתות הפרסום בעולם במטרה לבחור את משרדי הפרסום שינהלו את התקציב בחלוקה על-פי אזורים.
ענבר-מרחב-שקד ינהל את התקציב המוקצה למזרח התיכון במשותף עם חברת "מדיום רייר" מדובאי. החיבור בין ישראל ליתר המזרח התיכון נובע מחלוקת העולם ל-5 אזורים, כאשר ישראל מהווה אזור נפרד בתוך כלל אזור המזרח התיכון.
זאת השנה השנייה שבה צפוי לעלות קמפיין לעידוד התיירות בטורקיה, כשברקע עדיין שורר משבר מדיני קשה בינה לבין ישראל.
כשעלה הקמפיין הקודם טענו אז בענבר-מרחב-שקד, כמו גם יועץ התקשורת של הלשכה, רני רהב, כי יש להפריד בין תיירות לפוליטיקה, ואכן הקמפיין התעלם לחלוטין מכל המתיחות הפוליטית שבין המדינות, תחת הכותרת: "ראית הכול ולא ראית כלום!" (so much you know, so much you don't). עוד נטען אז כי תקציב הפרסום יוכפל ל-2 מיליון דולר, אך נראה כי בסופו של דבר הטורקים נמלכו בדעת,ם ותקציב הפרסום לא גדל.
מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של לשכת התיירות הטורקית ב-2008 - השנה שלפני המשבר עם ישראל - עמד על 2.8 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כמעט מיליון דולר במחירים ריאליים. שנה לאחר מכן, כשהמשבר היה ברקע, עמד היקף הפרסום על 682 אלף דולר במחירי מחירון, וב-2010 הוא הגיע ל-1.8 מיליון דולר.
גם השנה בחר חן ענבר, מבעלי ענבר-מרחב-שקד, להסתכל על חצי הכוס המלאה בכל הקשור ליחסים בין המדינות: "אנחנו מעדיפים להסתכל קדימה באופטימיות. צריך לזכור ששנים רבות הישראלים נהנו מאוד מהביקורים בטורקיה. לחופשה בטורקיה אין תחליף מבחינת עלות-תועלת. כולנו תקווה שהמצב המדיני יילך וישתפר - ועמו גם כמות הישראלים שיחזרו לבקר בטורקיה. הרושם שאני מקבל בכל פגישה עם קברניטי התיירות הטורקיים מראה אמפטיה רבה כלפינו הישראלים".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.