מדד אמון הצרכנים של "גלובס", בשיתוף PwCIsrael, ירד בנובמבר ב-5.5 נקודות ל-87.7 נקודות (1996 = 100 נקודות) לאחר שירד ב-0.6 נקודות באוקטובר ועלה ב-0.3 נקודות בספטמבר. המדד נמצא עתה ברמתו הנמוכה ביותר מאז יולי 2009.
נתוני מדד נובמבר מרמזים על חזרה אפשרית לתנודתיות החריפה שנרשמה במהלך החודשים אפריל-יולי 2010, בעת ה"משבר היווני", ולא במקרה. הפעם מדובר ב"בעיה האירלנדית" עם חשש מהידבקות של כלכלות ספרד ופורטוגל ואפשרות לפגיעה במשק הישראלי.
לשם ניתוח הנתונים אנו מחשבים לגבי כל שאלה את "המאזן נטו של הערכה חיובית" - משיבים שענו שהמצב טוב/יהיה טוב בעוד חצי שנה פחות משיבים שענו שהמצב רע/יהיה רע יותר בעוד חצי שנה.
ברכיב המתייחס למצב הכלכלי השוטף נרשמה בנובמבר ירידה גדולה בשיעור המשיבים אשר סבורים שמצב המשק "טוב" - 16.5% מהמשיבים לעומת 21.4% באוקטובר. מדובר בשיעור דומה לזה שנרשם במאי-יולי 2010. באפריל שיעור האופטימיים לגבי מצב המשק העפיל לשיא של 26.7% מכלל המשיבים, בכ-10 נ"א יותר מאשר בנובמבר.
מאזן הנטו של ציפיות הצרכנים לגבי מצבם הכלכלי האישי בעוד חצי שנה ממשיך להיות חיובי, אך גם הוא, כמו יתר רכיבי המדד, ירד בנובמבר. הנתון השוטף של רכיב זה ירד בנובמבר ב-3.6 נ"א לאחר עלייה של 2 נ"א באוקטובר וירידה של 1.3 נ"א בספטמבר.
שיעור הנכונות לרכישת מוצרים בני-קיימא, כפי שהוא עולה מסקר המדד בעריכת מכון סמית, ירד בנובמבר ב-1.7 נ"א לאחר עליות של נקודת אחוז אחת באוקטובר ו-0.3 נ"א בספטמבר. שיעור הנכונות הגיע בנובמבר לרמה של 27.3% מכלל המשיבים. בכך מתרחק שיעור הנכונות מ"רף" 30 אחוזי הנכונות שאפיין את שלהי 2009 וראשית 2010.
להורדת חוברת המדד
להורדת חוברת ריכוז נתונים - נובמבר 2010
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.