בעקבות פניית מינהל הנשים בעיריית הרצליה, החליטה רשת המזון המהיר אגאדיר להפסיק את הקמפיין בו מככבות מלצריות הרשת בביגוד חלקי ובתנוחות סקסיות על תפריטי ההמבורגרים.
במכתב שנשלח מראש מינהל הנשים למנכ"ל אגאדיר, נטען כי "בפרסומת נראה כי מוצע בתפריט הבשרי של המסעדה בשר נוסף, בשר גוף האישה, המוצג באופן מיני ואולי אף רומז כי הוא מיועד למכירה. אופן הצגת התפריט שלכם דוחה ומעורר שאט-נפש.
"כאישה, ובתפקידי כראש מינהל הנשים בעיריית הרצליה, אני מצרה על בחירתכם סרת-הטעם. באופן אישי אני והסובבים אותי נדיר את רגלינו מרשת המסעדות שלכם. אני מקווה שלהבא תבחרו שלא לעשות שימוש ציני בנשים צעירות המוצגות באופן פורנוגרפי".
אגאדיר / צילום: דודי חסון
אגאדיר / צילום: דודי חסון
בהחלטתה להפסיק את הקמפיין מדגישה אגאדיר כי המלצריות הצטלמו בהתנדבות, תוך בחירת מיקום הצילומים, הבגדים שלבשו והתנוחות שבהן הצטלמו.
"אנחנו רואים בכך ביטוי לתחושת המשפחתיות אותה אנו מטפחים בקרב עובדי הרשת", כותב למינהל הנשים איתן טרבלוס, הבעלים של רשת אגאדיר.
לפי טרבלוס, הצילומים היו גם בבחינת אפשרות "לפרגן למלצריות על עבודה יומיומית מסורה וקשה". עם זאת, הוא מסביר, "קיבלנו פניות שטענו כי הקמפיין שלנו מתפרש באופן פרובוקטיבי מדי ולא כפי שרצינו או שיערנו שיקרה... ולכן החלטנו להפסיק את חלוקת התפריטים בהם מדובר. זאת כיוון שאיננו מוכנים, בעד שום מחיר, שיוטל דופי בנשים בכלל ובמלצריות הרשת בפרט".
בעלי אגאדיר מתנצל במכתב בפני כל מי שנפגע מהקמפיין ומתחייב "לנקוט בעתיד משנה זהירות ורגישות".
אגאדיר / צילום: דודי חסון
אגאדיר / צילום: דודי חסון
הצילומים: מתוך תפריטי אגאדיר השנה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.