"אני מאמין שהמחירים בענף יעלו" - כך אמר קארל יוהן, מנכ"ל רשת האופנה השבדית H&M, בראיון לאתר הגרמני "הנדלסבלאט". לדבריו, "הכלכלה חלשה, ומשמעות הדבר היא שנאלצנו להקפיא פרויקטים רבים במרכזי קניות חדשים, ולכן פתחנו פחות חנויות השנה. עם זאת, המטרה שלנו נשארה כשהיתה - להגדיל את כמות העסקים ב-10%-15%. יעד זה יושג בשנה הבאה".
המנכ"ל הצעיר בן ה-35, נכדו של מייסד החברה ארלינג פרסון, נאלץ להתמודד עם עליית מחירי הגלם ועלייה בהוצאות ההובלה. על ישראל הוא לא מדבר הרבה, אבל מרחיב על כניסת החברה לשטחי אסיה ודרום אמריקה.
ברבעון האחרון המשקיעים של H&M קיבלו תוצאות מאכזבות, דבר שהביא לביקורת רבה כלפי המנכ"ל. "למעשה, זה היה הרבעון הטוב ביותר בתולדות החברה", אמר יוהן. "אנחנו מרוצים. הצפיות היו גבוהות מאוד".
- לאחר פתיחת חנויות חדשות במזרח, לאן עוד אתם רוצים ללכת?
"יש לנו פעילות ב-38 מדינות. עדיין יש מדינות רבות שבהן אנחנו לא נמצאים, כמו בחלקו הדרומי של כדור-הארץ, אבל אנחנו בודקים את האופציות שלנו גם שם. חשוב לזכור כי כאשר אצלנו קיץ שם חורף, וזה משפיע, אבל ככל הנראה אנחנו יכולים להקים שם את עצמנו".
H&M פתחה בשנים האחרונות חנויות ברחבי העולם, בין היתר ברוסיה, בסין וכמובן בישראל. "אלה הם שווקי ענק שבהם אנחנו עדיין יכולים לגדול", הוסיף יוהן.
ענקית האופנה H&M נוסדה בשבדיה בשנת 1947. כיום, מפעילה H&M למעלה מ-2,000 חנויות ב-37 מדינות ומעסיקה כ-76 אלף עובדים בכל העולם.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.