כריס יוז, אחד ממייסדי פייסבוק ומי שניהל את הקמפיין המקוון של ברק אובמה לנשיאות ארה"ב, השיק רשת חברתית חדשה בשם jumo, במטרה לעודד אקטיביזם חברתי של הגולשים בה.
יוז מציין כי הרעיון העומד מאחורי jumo הוא "לגרום לאנשים לגלות עניינים חברתיים החשובים להם, ועם הזמן לחזק את המעורבות שלהם ושל חבריהם בעניינים הללו".
לשם הקמת jumo - שם שמשמעותו "להתכנס יחד" בשפת היורובה המדוברת במערב אפריקה - גייס יוז 3.5 מיליון דולר ממספר קרנות הון סיכון. ל-jumo אין כל מטרות רווח.
ההצטרפות ל-jumo נעשית באמצעות חשבון הפייסבוק של הגולש. בסיום מענה על שאלון קצר, מופנה המשתמש אל ארגון סיוע המטפל בעניינים הקרובים לליבו או הקרובים לליבם של חבריו.
עדכונים שוטפים מהארגונים הללו יופיעו בעמוד הפרופיל של המשתמש ויישלחו גם אל כתובת הדואר האלקטרוני שלו. נכון להיום רשומים ב-jumo כ-3,500 ארגוני סיוע הפועלים בתחומים שונים.
את הכסף הדרוש לתפעולו יקבל jumo מחסויות וכן מארגונים המבקשים לקדם את האינטרסים שלהם באמצעות האתר, ויתבקשו לשלם על כך.
מספר האנשים שביקשו להיכנס לרשימת התפוצה של jumo הוא 65 אלף, ו-20 אלף נוספים הצטרפו לעמודי הפרופיל של jumo בפייסבוק ובטוויטר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.