הנה אור קטן לכבוד חנוכה: בארצות הברית, שבה אאוט-סורסינג היא נורמה תאגידית, וסגירת מפעל אחד מוחקת בן לילה מאות, אם לא אלפי, משרות, מתבלטת בימים האחרונים דווקא חברה ישראלית כצדיקה בסדום.
גיבורת היום במחוז אוניידה, בצפון מדינת ניו יורק, היא התעשייה האווירית, תע"א, שהוסיפה לתפעל את אמפייר, חברה-נכדה לתחזוקת מטוסי נוסעים, שנה תמימה לאחר שהחליטה לשים קץ לפעילותה בגלל הפסדים כספיים.
תע"א נשארה במקום כדי להבטיח את משרותיהם של לפחות כמה מ-300 עובדי המתקן וכדי לקיים קו חיים לעיירה כולה, עד למציאת מעסיק חדש שיבוא במקומה.
"רצינו להיות אזרחים תאגידיים טובים", אומר עוזי רוזן, נשיא ומנכ"ל תע"א בצפון אמריקה. "רצינו לגמול טובה תחת טובה למקומיים, שקיבלו אותנו כל-כך יפה כשהגענו לפי כשש שנים".
מקורות אחרים, אגב, אמרו ל-G כי לחברה נגרמו מיליוני דולרים הפסדים בשנה בעקבות פריצת המשבר הפיננסי, אך בתע"א מסרבים להתייחס לכך. אם זה נכון, זה רק משקף את גודל המחווה. בכל זאת, בעולם שבו ההנהלה סוגרת מפעלים ומפטרת עובדים רק כדי להרוויח יותר, קשה שלא להצדיע לחברה שממשיכה להחזיק את המפעל המפסיד.
רוזן מבקש להדגיש, אם הסיפור הזה נשמע לכם נוזל מקיטש, שהמניע למחווה לא היה אלטרואיסטי בלבד: "דווקא מפני שאנו חברה זרה, עשינו כל מה שאפשר כדי למנוע מצב שבו התנהגות שלילית תחזור אלינו כמו בומרנג במקומות אחרים".
באוקטובר גם נמצא רוכש מתאים לחברה: פרמייר אייביאיישן, חברה קנדית לתחזוקת מטוסים שרצתה להרחיב את פעילותה בארצות הברית. עובדים שכבר פוטרו בעקבות הקיצוצים יוחזרו כנראה לעבודה אצל המעסיק החדש. עכשיו נשאר לשאול מה קורה עם המפעלים בארץ.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.