חברת סוגת פועלת מזה מספר חודשים להשקת ענק בתחום הקמח שבעזרתה היא מתכננת לכבוש את הקטגוריות היותר רווחיות בשוק.
ל"גלובס" נודע כי בכוונת החברה להשיק סדרת מוצרי קמח חדשנית שתשפר את רווחיותה בתחום ותעניק לה יתרון על פני המתחרים.
החברה פיתחה סדרה הכוללת 8 סוגי קמח, כשהרעיון המרכזי הוא קמח בתוספת ויטמינים ומינרלים.
לפי נילסן, בשנה החולפת רשם השוק ירידה כספית של 8.9% והסתכם ב-137.3 מיליון שקל, לעומת 150.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה. המותג הפרטי של שופרסל הוא הגדול ביותר בשוק ומחזיק בנתח כספי של 20.1%.
לפי סטורנקסט, מכירות הקמח הרגיל מהוות כ-56% מכלל המכר, מכירות קמח תופח מהוות 20% מהשוק, ואילו מכירות הקמח המלא מהוות 11.2% מהשוק. סוגת מכוונת לקטגוריות המיוחדות, תוך אסטרטגיה להעביר אליהם לקוחות מקטגוריית הקמח הבסיסי.
אלא שתוכניתה של סוגת צפויה להתעכב, מאחר שבית המשפט הוציא השבוע צו מניעה ארעי, האוסר עליה לרכוש קמח מיצרנים אחרים לבד מחברת טחנות ישראליות.
הצו הוצא לבקשת חברת טחנות ישראליות באמצעות עו"ד ערן גוטפריד, בטענה כי קיים הסכם בלעדי בין הצדדים ובמסגרתו התחייבה סוגת לרכוש את הקמח באופן בלעדי מידי חברת טחנות ישראליות. כעולה מהבקשה, סוגת מבקשת לרכוש את הקמח מחברת קמח שטיבל שפועלת בקטגוריית הקמח המלא ותייצר מוצר שמתחרה בו.
סוגת סירבה להגיב לידיעה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.