שיא חדש כבר אמרנו? מדד המעו"ף על סף 1,300 נקודות

כי"ל זינקה לאחר שהודיעה על רכישת חברת דשנים מיוחדים אמריקנית תמורת 270 מ' ד' ■ דיסקונט גייס אתמול 264 מיליון שקל מהציבור ■ המחזור הסתכם בכ-2 מיליארד שקל

שיא רודף שיא בבורסה: לאחר שכבש אתמול שיא חדש, המשיך היום (ג') מדד המעו"ף במומנטום החיובי וסיים את יום המסחר קרוב מאוד לרף ה-1,300 נקודות, וזאת על רקע עליות השערים שנרשמות באירופה וחוזים עתידיים חיוביים על מדדי וול סטריט. מחזור המסחר בבורסה היה גבוה יחסית והסתכם בכ-2 מיליארד שקל.

מנתונים שפרסם היום בנק ישראל על התפתחות תיק הנכסים שבידי הציבור עולה כי באוקטובר האחרון חלה עלייה של 1.09% בסך התיק לעומת היתרות בחודש ספטמבר ושוויו עלה ל-2.496 טריליון שקל. לעומת אוקטובר 2009 זינקו יתרות הנכסים שבידי הציבור ב-12%.

השינוי הבולט במרכיבי תיק הנכסים הכספיים שבידי הציבור היה בסך המניות הנסחרות בארץ אשר זינק לשיא של 500.2 מיליארד שקל באוקטובר לעומת 485.5 מיליארד שקל בספטמבר האחרון, עלייה של 3%. היקף המניות המקומיות שבידי הציבור זינק ביחס לחודש המקביל אשתקד ביותר מ-115 מיליארד שקל או ב-30%.

"השוק בשל להמשך מגמת העליות"

יאיר אלק, מנכ"ל משותף באקסיומה בית השקעות ציין כי "לאחר תקופת דשדוש שליוותה אותנו מאמצע אוקטובר, מדד המעו"ף שבר היום בצורה מובהקת את תבנית הדשדוש ופרץ את ההתנגדות שהייתה לו באזור 1,280 נקודות - השוק בשל להמשך מגמת העליות".

פעיל בחדר מסחר מרכזי בשוק עמו שוחח "גלובס" מסר כי "השוק מצוי כעת בנקודת המתנה כי העלייה האחרונה נעשתה ללא הודעות משמעותיות לשוק. בשבוע הבא צפויות השותפות במבנה 'לוויתן' לדווח על היקף המאגר והודעה חיובית יכולה לסחוף קדימה את השוק. בסך הכל, חודש דצמבר מצדיק בינתיים את המוניטין החיובי שיצא לו אבל יש להישאר עם העיניים לנעשה בארה"ב ובאירופה".

כי"ל עם הפנים לחו"ל

כי"ל הודיעה הבוקר לבורסה כי התחייבה לרכוש את Scott's Global Professional, היחידה העסקית לדשנים מיוחדים של Scotts Miracle Gro, תמורת 270 מיליון דולר, אשר ימומנו על ידי החברה ממקורות מימון עצמאיים. המניה סגרה בעלייה חדה ומשכה איתה את חברה לישראל .

נייס הודיעה היום כי אחד מעשרת הבנקים הגדולים בצפון אמריקה יפרוש את הפתרון העסקי החדש NICE Process Enforcement. הבנק יפרוש את הפתרון של נייס במאות מסניפיו על מנת לאכוף ציות לתהליכי עבודה ולרגולציה של למעלה מ-25 אלף הכספרים העובדים בהם, בעסקה המוערכת בהיקף של 7 ספרות.

בנק דיסקונט השלים אתמול גיוס של 264 מילון שקל להון הליבה באמצעות הנפקת מניות לציבור. ההנפקה זכתה לביקושי שיא בהיקף של כמיליארד שקל. הבנק מבקש לגייס סכום כולל של 400 מיליון ש' - 200 מיליון בהנפקת מניות ו-200 מיליון מהנפקת זכויות (מהלך שיושלם ב- 16 בדצמבר 2010).

ערן יעקובי, מנהל מחלקת המחקר בדש ברוקראז', אומר בסקירה שפרסם כי משקיע המאמין בהגדלת חשיפה לשוקי המניות אמור לגוון את תיק ההשקעות בחברות התקשורת + מינוף זול יחסית, כלומר בחברות האחזקה שלהן. משקיע החושש מרמות השיא בשוק המניות ואינו מוצא אלטרנטיבות, מוטב שייצמד לנכסי הבסיס בלבד, כלומר פרטנר (נסחרת כבר בערכים מלאים) ובעיקר בזק .

שותפות חיפושי הנפט והגז הזדמנות ישראלית הודיעה היום על תחילת השלב השני בסקר הסייסמי התלת מימדי (3D) ברשיונות פלאג'יק, בהן היא שותפה ב-10%. על פי ההודעה שקיבלה השותפות מפלאג'יק, הסקר צפוי לכסות שטח של כ-516 קמ"ר בשטח הרישיונות 372/ "ללה" ו- 373/"יהב" ולהימשך כשבועיים ימים.

אנלייט אנרגיה זכתה במכרז עיריית קריית ים להקמת 10 מערכות סולאריות על גגות מבני ציבור. החברה תקים מערכות בהספק מותקן מוערך של 400 קילו וואט, בעלות של כ-6 מיליון שקל. אנלייט תשכור את גגות מבני העירייה למשך 20 שנה, ותהנה מהכנסות שנתיות של כמיליון שקל ממכירת החשמל לחברת החשמל.

[לאתר המעו"ף][לפורטל הפיננסי]