נסוגים מהשיא: ת"א סגרה בירידות קלות, כיל איבדה 3%

מדד המעו"ף ירד ב-0.2% וסגר ב-1293 נקודות ■ מכתשים אגן עלתה 2.2% והבנקים התקדמו בשיעור קל ■ החוזים מאותתים על צפי לירידות של עד 0.3% בפתיחת המסחר בוול סטריט

בורסת ת"א סגרה היום (ד') בירידות שערים קלות ביום שבו המגמה השלילית הסתמנה במהלך כל יום המסחר. הירידות באחד-העם על רקע מגמה מהוססת בשוקי העולם. באירופה התנהל המסחר במגמה מעורבת וגם החוזים מאותתים על צפי לירידות של עד 0.3% בפתיחת המסחר בניו יורק. מדד המעו"ף, שרק אתמול כבש שיא חדש קרוב מאוד ל-1,300 נקודות, נסוג.

פעיל שוק עמו שוחח "גלובס" מסר כי "כפי שהעריכו חלק מהפרשנים אתמול, השוק נמצא בעמדת המתנה כרגע, כשבלי תמיכת שוקי העולם, שלא קיימת כרגע, קשה לראות פריצה משמעותית של רמת ה-1,300 נקודות. מכל מקום, הודעה חיובית של השותפות במבנה 'לוויתן', הצפויה בשבוע הבא, עשויה לדחוף את השוק קדימה לעבר שיאים חדשים. כעת אני ממליץ לשבת על הגדר ולחכות להתפתחויות מבלי לבצע שינויים מהותיים, לכאן או לכאן, בפוזיציות הקיימות.

מנכ"ל ישראמקו עוזב את תפקידו

ישראמקו הודיעה לבורסה כי מנכ"ל החברה, יוסי לוי, יעזוב את תפקידו במארס 2011 לאחר למעלה מ-20 שנה בתפקיד. הסיבה לעזיבה לא פורטה ולוי עצמו אמר בשיחה ל"גלובס" כי הרגיש שמיצה את תפקידו ופניו לעסקים בתחום האנרגיה בארץ ובחו"ל.

מניית כי"ל , שרשמה אתמול עלייה חדה לאחר שדיווחה על רכישת חברת דשנים, רשמה ירידה היום לאחר חולשה במניות הדשנים אתמול. החברה דיווחה היום כי כי"ל מוצרי תכלית מרחיבה את פעילותה בתחום הפוספטים המיוחדים בארה"ב, ותשקיע 6.5 מיליון דולר בהקמת יחידת ייצור חדשה במפעל החברה בקנזס.

מניות הבנקים נסחרו במגמה מעורבת. אתמול דיווחנו על ירידה בחשיפת הפועלים ודיסקונט למדינות ה-PIGS (פורטוגל, אירלנד, יוון וספרד) ועלייה בחשיפת לאומי , מזרחי טפחות והבינלאומי. חלק הארי של החשיפה למדינות ה-PIGS במערכת הבנקאית הוא לספרד - 65% מהחשיפה הכוללת. האשראי לספרד נאמד ב-1.76 מיליארד שקל; לאירלנד חשופים הבנקים הישראלים ב-896 מיליון שקל; לפורטוגל ב-15 מיליון שקל (רק בנק לאומי) וליוון 13 מיליון שקל. כך עולה מהדו"חות הכספיים לרבעון השלישי.

מחלקת המחקר של פועלים סהר ניסתה היום לכמת את הנזק הכספי שתספוג סלקום בעקבות התקלה הגדולה בשבוע שעבר. בסקירה שהפיץ פועלים סהר, כותבת האנליסטית אלה פרילוצקי כי מעבר לנזק התדמיתי הכבד, קיים חוסר ודאות ביחס להיקף הנזק הכלכלי. פרילוצקי מעריכה שהתקלה תגרע לא פחות מ-56 מיליון שקל מהשורה התחתונה של סלקום ברבעון הרביעי של 2010, כשללא התקלה, סלקום הייתה צפויה להציג ברבעון הכנסות של 1.71 מיליארד שקל ורווח נקי בגובה 308 מיליון שקל.

יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים, הביע אופטימיות לגבי כניסת אלרוב נדל"ן למדד ת"א 100. בסקירה שהוציא הבוקר, העניק בן זאב למניית החברה המלצת "קנייה" במחיר יעד של 104 שקל למניה, גבוה ב-30% ממחיר הבסיס בבורסה.

כן פייט ביופרמה הודיעה היום לבורסה כי השלימה את ההכנות להתחלת שני הניסויים Phase 3 לרישום תרופת הדגל, CF101, להתוויות סינדרום העין היבשה ופסוריאזיס. לצורך ביצוע הניסויים התקשרה החברה עם חברת CRO, בעלת ניסיון עשיר בניהול ניסויים קליניים בינלאומיים הכוללים מרכזים רפואיים במספר מדינות. הניסויים יתבצעו בארה"ב, אירופה וישראל תחת בקשת ה-IND שאושרה ע"י מנהל המזון והתרופות האמריקני.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]