מדד המעו"ף עלה השבוע ב-3% ונגע היום ב-1,300 נק'

טבע דיווחה על הצלחה בשלב ה-III בניסוי בגרסה האוראלית לקופקסון ■ שותפות לוויתן הודיעו על דחייה בפרסום תוצאות הבדיקות, ורשמו ירידות

המסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב התנהל היום (ה') באווירה חיובית, אשר שלחה את מדד המעו"ף לשיא כל הזמנים קרוב לרף ה-1,300 נקודות, לאחר שאתמול נסוג ממנו מעט. בסיכום שבועי רשם המדד המוביל בת"א עלייה של כ-3% בעוד שמדד היתר 50 בלט בזינוק שבועי של 7.4%. הכוכבת של היום במעו"ף היתה ללא ספק מניית טבע שזינקה ב-6.9% במחזור אדיר של כ-440 מיליון שקל כאשר סך המחזור בשוק היה 1.72 מיליארד שקל.

את מגמת העלייה חיזקו, בין היתר, התחזית החמה והשורית של ברקליס על המשק הישראלי כמו גם המגמה החיובית שנרשמת כעת בבורסות המובילות באירופה והחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט.

"לטווח הקצר מאוד תיבחן תמיכה במדד המעו"ף ברמה של 1,285 נק' (לעומת רמת 1,293 נק' בה נעל המדד אמש - ע.ר.). תמיכה מעל הרמה הזו וכמובן כל מהלך עלייה יתמכו בהתפתחות של גל עולה חדש", מסביר הבוקר המנתח הטכני של גלובס, זיו סגל. לדבריו, "האינדיקטורים של תל אביב 25 לא שורים במיוחד ולא תומכים ב"התלהבות" ובכל זאת, בהסתמך על הגרף ניתן להניח שמגמת העלייה תימשך".

"השוק נמצא ברמה סבירה. מעו"ף ב-1,300 נקודות זה סביר. אין פה מקום לעליות חדות נוספות", אמר שלמה מעוז, מנהל ההשקעות הראשי באקסלנס נשואה. "אני לא רואה את המעו"ף מגיע ל-1,350 נק' או 1,400 נקודות. יהיה מימוש בדרך. צריך לזכור שעכשיו סוף שנה וקרנות בארץ ובעולם יסגרו פוזיציות. אני מעריך שבשבוע השני של ינואר הקרנות יפתחו פוזיציות מחדש ואז נראה שוב עלייה מסוימת".

סוחר בחדר מסחר גדול בשוק עמו שוחח "גלובס" ציין כי "הודעת טבע מהבוקר נותנת דלק למעו"ף אולם שותפות "לוויתן" מאזנות עם הודעה טכנית מאכזבת משהו. בסך הכל נראה כי רגע לפני סוף השבוע, ללא התפתחות משמעותית עד הנעילה בשוקי העולם, השוק לא 'יעז' לפרוץ את ה-1,300 נקודות בצורה משמעותית".

"כלכלת ישראל בשיפור מתמיד"

מגמת העלייה מחוזקת בין היתר הודות לתחזית שורית במיוחד שפירסמו אתמול כלכלני ברקליס קפיטל בסקירה מיוחדת על השוק הישראלי. "כלכלת ישראל בשיפור מתמיד", נכתב בסקירה של בנק ההשקעות האנגלי המעריך כי שיעור הצמיחה כאן יעמוד על 4% בשנת 2011 ו-4.2% בשנה שלאחר מכן. בזירת האנרגיה, מעריכים בברקליס קפיטל כי עתודות הגז בישראל יכולות לספק את כל צרכי האנרגיה של מדינת ישראל ל-40 השנים הבאות. בברקליס מציינים כי בסופו של דבר, ישראל צפויה להיות יצואנית גדולה של גז טבעי ותמשיך לייבא נפט. תפוקת הגז הטבעי של ישראל צפויה לעלות עד 2016 ל-2.4% מהתמ"ג.

הצלחה לטבע בתרופה האוראלית לטרשת נפוצה

טבע הודיעה הבוקר כי השלימה בהצלחה את השלב ה-III בניסוי הקליני של לקווינימוד אוראלי - הגרסה האוראלית של הקופקסון. בטבע טוענים מטופלים שנטלו את הלקווינימוד חוו "ירידה משמעותית סטטיסטית בשיעור ההתקפים השנתי" וכן כי לא נתגלו כל תופעות לוואי חריגות. עוד טרם פירסום ההודעה, עלתה אתמול מניית החברה בניו יורק ביותר מאחוז.

מניות סקטור הגז והנפט ריכזו היקפי מסחר גדולים על רקע הודעת השותפות בקידוח לוויתן על דחייה בפירסום תוצאות קידוח האקספלורציה. על פי הודעות השותפות, שהוציאו רציו , דלק קידוחים ואבנר - התוצאות לא יפורסמו כפי שתוכנן בתחילה ביום ב' הקרוב אלא רק בסוף חודש דצמבר. ככל הידוע, נובעת הדחייה מתקלה טכנית באסדת קידוח האקספלורציה ולא מגורמים הקשורים למאגר עצמו או לציוד הקידוח הקבוע בו.

איש העסקים יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק , נועד אמש עם שר האוצר יובל שטייניץ במשרד האוצר בירושלים בניסיון למצוא פיתרון שיאפשר את מימון הפיתוח של פרויקט "תמר". ההשקעה בפרויקט תמר נאמדת בכ-3 עד 3.5 מיליארד דולר. במהלך הפגישה העלה מנכ"ל משרד האוצר, חיים שני, מספר הצעות לפיתרון המשבר, ואולם ככל הידוע הפגישה הסתיימה ללא תוצאות.

עוד בסקטור, ריכזה עניין מניית גבעות על רקע שורת עסקאות מחוץ לבורסה במסגרתה נרכשו אתמול יחידות השתתפות תמורת 50 מיליון שקל. נזכיר גם את מניית אוריאלי המזנקת על רקע דיווח מצידה כי היא מנהלת מגעים ראשוניים עם תאגיד, שאינו קשור לחברה, העוסק בחיפושי גז ונפט בישראל לרכישותו על ידי החברה כנגד הקצאת מניות.

גורם נוסף שהשפיע על המניות בסקטור, הוא הדיווח לפיו בדיון ראשון שנערך היום בבג"ץ בעתירה של משקיעי הגז והנפט, רמזו השופטים כי "טוב יעשו העותרים אם ימשכו את עתירתם". המדובר בעתירה שביקשה לפסול את ד"ר איתן ששינסקי מכהונתו כיו"ר הוועדה לבחינת מדיניות תמלוגי המדינה בקידוחי הגז והנפט.

מניית חברת הביומד בי.אס.פי המשיכה קדימה גם אחרי זינוק מטאורי של יותר מ-76% תוך יום מסחר אחד אמש. המניה רשמה את הזינוק המרשים לאחר 2 הודעות מהותיות ששיגרה לבורסה ובמרכזן הסכם הפצה לא בלעדי בארה"ב וכן אישור של ה-FDA לממכר מערכת לאבחון משופר של מחלות לב איסכמיות.

מניית בנק לאומי נסחרה הבוקר על רקע קנס שהוטל אתמול על ידי בנק ישראל על בנק ערבי-ישראלי המהווה חלק מפעילות הקבוצה. מדובר בקנס בסך 850 אלף שקל שהוטל לאור "הפרת הוראות מכוח חוק איסור הלבנת הון", לשון הודעת הפיקוח.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]