שנת 2010 צפויה להסתיים בתוצאות שיא בענף הרכב, אך רבים בענף סבורים שהשנה הבאה עשויה להיות אפילו טובה יותר.
גיל אגמון, מנכ"ל דלק רכב , מעריך כי ממוצע המכירות של רכבים חדשים בין 2011 ל-2015 ינוע סביב כ-240 אלף כלי רכב.
לדברי אגמון, "מכירות רכב חדש בהיקף של כ-3% מגודל האוכלוסייה הן המינימום במדינות המערב. בהתחשב בהיקף הצמיחה של האוכלוסייה בארץ, זוהי הערכה ריאלית".
אגמון מעריך גם, כי אחד הגורמים שיתרמו לצמיחה במכירות הרכב החדש הוא ההאצה של הגריטה של כלי רכב ישנים. "בארצות הברית נגרטו השנה יותר כלי רכב מאשר נמכרו. זהו תהליך טבעי ובלתי נמנע".
ביוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, מעריכים את קצב הצמיחה בשנה הבאה בכ-2% עד 5%, בהינתן תנאי רקע דומים. הערכות דומות נשמעות גם בקרב חברת UMI ובקבוצת כלמוביל.
הערכות דומות
בענף מעריכים כי מסירות חודש דצמבר יהיו ערות מהצפוי לחודש זה, בשל רכישות מוקדמות בחלק מהמותגים, לקראת עליית המחירים הצפויה של כלי הרכב היפניים בינואר. חברות הליסינג כבר קיבלו הודעה על העלייה הצפויה, שאמורה לנוע בין 3% ל-5%, אם כי המחירים הסופיים טרם פורסמו.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.