הנושא המצויץ ביותר בטוויטר: דליפת הנפט במפרץ מקסיקו

בשנת 2010 הנושא ש-190 מיליון משתמשי אתר המיקרו-בלוגינג טוויטר "צייצו" עליו הוא האסון האקולוגי במפרץ מקסיקו ■ עוד ברשימה: המונדיאל, iPad וג'סטין ביבר

שירות המיקרו-בלוגינג טוויטר הפך לערוץ מידע חדשותי בזמן אמת ולכלי המשקף את תחומי העניין של קהילת האינטרנט, ובפרט של הדור הצעיר.

שירות טוויטר פרסם את רשימת הנושאים הכי טרנדיים, אם כי לא חשף כיצד מנותחים ומדורגים הציוצים השונים. הנושא הפופולרי ביותר ב-2010 היה דליפת הנפט במפרץ מקסיקו, שהחלה באפריל השנה והפכה במהירה לאחד מהאסונות הסביבתיים הקשים שידעה ארה"ב. המונדיאל, שהתקיים השנה בדרום אפריקה, דורג במקום השני, אף שהוביל לשיא בתנועת הגולשים בטוויטר וכן יצר עומס חריג על השירות.

גם הוובוזלה, חצוצרת האצטדיונים שהפכה לסיוט קולני בקרב האוהדים במונדיאל האחרון, התברגה לרשימת הנושאים המצויצים ביותר, ודורגה במקום החמישי, לאחר הסרט "התחלה" (Inception), שבו כיכב ליאונרדו דיקפריו, ורעידת האדמה בהאיטי, שקיבלה ביטוי נרחב ברחבי הרשת.

נושאים נוספים שנכללו ברשימה הם האייפד של אפל (מקום 6) ומערכת ההפעלה הסלולרית של גוגל, אנדרואיד (מקום 7). את העשירייה סוגרים כוכב המוזיקה הצעיר ג'סטין ביבר, הספר האחרון של הארי פוטר (הארי פוטר ואוצרות המוות) ופול התמנון, שהצליח לנבא נכונה את כל תוצאות המשחקים במונדיאל, והפך לסמל הלא רשמי של אירוע הכדורגל.

ביבר, ילד הפלא שצמח ברשת והפך לזמר האהוב ביותר בקרב בני הנוער, ובפרט בקרב הבנות הצעירות, מוביל את רשימת האנשים הכי מצויצים בטוויטר. במקום השני דורגה דילמה רוסף, נשיאת ברזיל שנבחרה לאחרונה. לאחר מכן נמצאים ברשימה הזמרת ליידי גאגא; ג'וליאן אסנג', העומד ברשת אתר ההדלפות ויקיליקס; ומל גיבסון, שלא מפסיק לספק שערוריות.

במגזר הטכנולוגי בלטו האייפד, האנדרואיד, מערכת ההפעלה של אפל, האייפון ומשחק הווידיאו - Call of Duty: Black Ops.

השוואה בין הנושאים הפופולריים ב-2009 מעידה על השינוי המתמשך באופיו של טוויטר. ב-2009 ארבע מתוך חמש המילים המצויצות ביותר עסקו בתחום הפוליטי - הבחירות באיראן, רצועת עזה, איראן וטהרן. ב-2010, לעומת זאת, גם נושאים לא פוליטיים הצליחו לכבוש את תשומת הלב של 190 מיליון משתמשי טוויטר בעולם.