במסגרת הסכם פשרה שאושר היום (ג') בתביעה ייצוגית נגד אסם , תעביר החברה מוצרים בשווי של 400 אלף שקל לעמותות חברתיות, זאת בעקבות סימון לא נכון של רכיבי חטיף ששיווקה.
התביעה הייצוגית הוגשה באוקטובר 2009 באמצעות עו"ד ניר הראל בטענה כי אסם סימנה על גבי חטיף השוקולד "ליאון", המיובא על-ידה ומיוצר על-ידי נסטלה, כי הוא מכיל 2.6 מ"ג שומן - בעוד בפועל מכיל המוצר 16.1 מ"ג. הכיתוב שהופיע באנגלית ובשפות נוספות על גבי החטיף כלל את הערכים הנכונים, אך בתרגום העברית חלה טעות של מאות אחוזים.
כאמור, בית המשפט אישר את הסדר הפשרה שהוגש לו, לפיו אסם תתרום מוצרים בסך 400 אלף שקל וכן תשלם לבא-כוחו של התובע הייצוגי 58 אלף שקל בתוספת מע"מ. הצרכן שתבע ייצוגית יקבל 20 אלף שקל ועוד 6,000 שקל החזר הוצאות.
מאסם נמסר בתגובה: "מדובר במוצר ששווק באפיקי שיווק מצומצמים ולא ברשתות השיווק. הטעות תוקנה, ואנו מקווים שהציבור ייהנה מההסדר שאושר על-ידי בית המשפט, ולפיו אסם תתרום לעמותות חברתיות מוצרים בשווי של 400 אלף שקל".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.