עד כמה נוכחות של כוכבי-על משפיעה על התוצאות הכלכליות של אירועי ספורט, אפשר לראות לפי הדו"חות האחרונים של הטור דה פראנס.
"בלומברג" מפרסם כי החזרה של לאנס ארמסטרונג להתחרות במדי הטור של 2009 הביאה לעלייה של כ-25 מיליון אירו במכירות של חברת "אמאורי ספורט", האחראית על ארגון המירוץ - עלייה של 20% בהשוואה לשנה שלפני כן. כך עולה מהדו"חת הכספיים שמפרסם הארגון.
כמה שווה הטור דה פראנס מבחינה כלכלית? ההכנסות של "אמאורי" בעונת הקאמבק של ארמסטרונג הסתכמו ב-145.2 מיליון אירו. הרווח הנקי ירד ב-1.2% והסתכם ב-31.8 מיליון אירו. גם מבחינה טלוויזיונית החזרה של ארמסטרונג אחרי ארבע שנות פרישה עשתה את שלה: הרייטינג עלה ב-10%.
"אמאורי ספורט", שמוחזקת בידי משפחת אמאורי, מארגנת מלבד תחרויות אופניים גם את מירוץ ראלי דקאר ומרתון פריז.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.