Taykey מאפשרת למצוא את הטרנד הבא במדיה החברתית

הטכנולוגיה של חברת הסטארט-אפ הישראלית מאפשרת למפרסמים "למצוא בקלות את קהל היעד הרלבנטי והאפקטיבי ביותר"

מאות מיליוני גולשים משוטטים מדי יום ברשת, ובפרט באתרי מדיה חברתית ותוכן גולשים, ומעלים סטטוסים וציוצים סביב נושאים אקטואליים. המפרסמים, מנגד, מחפשים דרכים אפקטיביות "לתפוס" את הגולשים בזמן אמת, במטרה להציג להם פרסומות רלבנטיות התואמות את תחום העניין שלהם.

חברת הסטארט-אפ הישראלית Taykey, שהוקמה ב-2008 על-ידי עמית אבנר (מנכ"ל), עומר דרור (סמנכ"ל הטכנולוגיות) ואיתי בירנבוים, טוענת כי הטכנולוגיה שלה מאפשרת למפרסמים למצוא בקלות את קהל היעד הרלבנטי והאפקטיבי ביותר. "פיתחנו מערכת לפרסום באינטרנט בזמן אמת, שמבוססת על זיהוי טרנדים", אומר אבנר.

הטכנולוגיה של Taykey מתבססת על אלגוריתם מתמטי שעליו עבדו בחברה במשך כשנתיים, המנתח את כל פעילות התוכן שמתרחשת באינטרנט, באתרים חברתיים כגון טוויטר ופייסבוק לצד טוקבקים באתרי תוכן מסורתיים כדוגמת "ניו יורק טיימס".

"כשם שגוגל מאנדקסת את המידע ברשת במטרה להציע את תוצאות החיפוש הרלבנטיות, כך אנחנו אוספים ומאנדקסים את התוכן, על-מנת להבין מה טרנדי עכשיו באינטרנט ובאיזה קהל יעד".

לנבא על מה ידברו בני 18

כך, לדוגמה, המערכת יודעת לזהות על מה ידברו בעתיד בני נוער בגילאי 18 שמתעניינים במוזיקה, ולזהות כי עכשיו הם אמנם מדברים על ג'סטין ביבר אבל בעוד שעתיים הטרנד יהיה דווקא שיחה על ליידי גאגא. "המערכת מאפיינת מה טרנדי בכל רגע נתון, איזה טרנד קשור לאיזה קהל יעד וכן מה תהיה המגמה בעתיד", מוסיף אבנר.

לדבריו, "כחצי שעה אחרי שהווידיאו של סוזן בויל עלה לאוויר ידענו שהיא הולכת להיות ענקית".

האפשרות לחזות מגמות עתידיות טומנת בחובה פוטנציאל עצום למפרסמים. "אנחנו יכולים להודיע למותגים במה קהל היעד שלהם יתעניין בעתיד, כך שבאפשרותם לשפר את הקמפיין", אומר אבנר. "הפרסום במדיה החברתית עדיין לא מתוחכם מספיק, אבל הטכנולוגיה שלנו מאפשרת לשפר את הביצועים".

עד כה גייסה Taykey כמה מיליוני דולרים בודדים - את גיוס ה-Seed היא ביצעה מקרן מאגמה ונצ'רס, ואילו ההשקעה הראשונה הגדולה הגיעה לא מזמן מקרן ההון סיכון סקויה. המוצר הושק בבטא סגורה לפני כחודשיים, ומספר מפרסמים גדולים בארה"ב כבר נעזרים בטכנולוגיה של החברה.

* מהו המודל העסקי?

אבנר: "אנחנו גובים ממפרסמים כסף על-פי מודל של CPC (עלות פר קליק) ו-CPM (עלות פר 1,000 חשיפות). לחברות כמו טוויטר יש עדיין בעיה במודל ההכנסות שלהם, והטכנולוגיה מאפשרת לפתור זאת".

לדברי אבנר, בעוד שהיקף הפרסום במדיה החברתית מהווה אחוזים בודדים מסך הפרסום המקוון, הרי שלמעלה מ-30% מזמן השהייה באינטרנט הוא באתרים הללו. "זהו פער גדול ולכן יש כאן הזדמנות אדירה", הוא סבור. "אנחנו בדרך ליצור מהפכה בשוק הפרסום באינטרנט. טרנדים זזים מאוד מהר וגם קהלי היעד מתחלפים במהירות. הטכנולוגיה שלנו מתאימה לגישור הפערים הללו".