לאחר שעברה לידיים פרטיות ב-2006 בעסקה בהיקף של 17.6 מיליארד דולר, שהייתה אז עסקת ההיי-טק הגדולה בהיסטוריה, ונקלעה לחובות עתק - הודיע אתמול (ג') מנכ"ל חברת פריסקייל, ריץ' באייר, כי ייתכן שהחברה תהיה מוכנה לחזור ולהיות ציבורית ב-2011.
בשנים האחרונות החברה ארגנה מחדש את חובותיה ושיפרה את ביצועיה; בין היתר פיטרה 20% מכוח העבודה שלה בישראל. מנכ"ל החברה אמר בראיון, כי אם הכלכלה תמשיך להשתקם ותעשיית המוליכים למחצה תמשיך לצמוח, החברה תהיה מוכנה לחזר לוול סטריט. "יש לנו מבנה הון שעובד", אמר המנכ"ל והוסיף כי החברה בנתה "אמינות בשווקים לכן ייתכן כי נהיה מוכנים להנפקה כבר בשנה הבאה".
פריסקייל היא יצרנית השבבים הגדולה ביותר לסקטור הרכבים בארה"ב. החברה תנסה לגייס מיליארד דולר כדי להחזיר חוב של 1.2 מיליארד דולר שהיא צריכה להחזיר עד 2014, אמר בייר. באייר ציין, כי אותם משקיעים לא ימכרו את המניות שלהם אך יאפשרו גיוס הון על ידי הנפקת מניות חדשות.
ברבעון האחרון, מכירות החברה עלו ב-29% ל-1.15 מיליארד דולר והפסדה הנקי של החברה הצטמצם ל-156 מיליון דולר. לחברה יש הלוואה של 600 מיליון דולר לשנה הבאה, ועוד 1.2 מיליארד ב-2014. ב-2016 החברה מחוייבת להחזיר 3 מיליארד דולר. לטענת באייר, עוד לפני 2016 "יהיו הזדמנויות לשלם את החוב, לעשות המרות למניות שיצמצם חלק ממנו".
נציין, כי לפריסקייל יש שני סניפים בארץ, אחד בהרצליה והשני בעומר. בשנת 2006 הפכה לפרטית בעסקת הרכישה הממונפת הגדולה ביותר בהיסטוריה של ההיי-טק אך הפכה לידועה לשמצה בעולם ההיי-טק בגלל המשבר. לחברה כ-24 אלף עובדים בסניפים בכל העולם, 600 מהם בארץ.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.