יש לו יום יום שיא: בזק הובילה את המעו"ף ל-1,314 נקודות

בזק זינקה עוד 4.2% ורציו עלתה 4% לקראת ההודעה בנוגע לכמויות ב"לוויתן" ■ מדד היתר 50 בלט בעלייה של 3% ואילו מדד הבנקים נסוג ב-0.3% ■ המחזור הסתכם בכ-2 מיליארד שקל

בורסת תל אביב ממשיכה קדימה ומדד המעו"ף המשיך גם היום לשבור שיאים. בבוקר עוד נפתח המסחר במגמה מעורבת אולם מהר מאוד עבר המעו"ף לעליות, שהלכו והתחזקו ככל שיום המסחר התקדם, במקביל למגמה החיובית באירופה. השוק כולו, נזכיר, ממשיך להמתין לתוצאות המפורטות יותר מקידוח "לוויתן", אשר צפוי לצאת עד סוף השנה וויתכן שכבר בימים הקרובים. מחזור המסחר היה גבוה למדי והסתכם בכ-2 מיליארד שקל. מדד היתר 50 בלט בעלייה של 3% ואילו מדד הבנקים נסוג ב-0.3%.

בבוקר עוד נרשמה עצבנות קלה בבורסות אסיה וגם בתל-אביב על רקע המתיחות הלא פוסקת בין הקוריאות. לפי דיווחים הבוקר בתקשורת הזרה נשמעו קולות פיצוצים באיים הסכומים לגבול בין דרום קוריאה לצפון קוריאה. עוד דווח כי דרום קוריאה הורתה לאזרחיה באזור לרדת למקלטים. המתיחות התחדשה בשל תמרון צבאי של דרום קוריאה באזור, על אף אזהרות הצפון, וכמו כן לאחר שצפון קוריאה הטביעה ספינה דרום קוריאנית. בעקבות כך נרשמו היום ירידות שערים בבורסות אסיה.

בינתיים המשבר באירופה לא עוצר, וכעת מעריכים אנליסטים ומשקיעים אירופיים שאפילו דירוג האשראי המושלם של צרפת (AAA) עלול להיפגע. מדובר בחדשות מדאיגות במיוחד לאיחוד האירופי, לאור העובדה כי צרפת היא הכלכלה השניה בגודלה באירופה אחרי גרמניה. לאור הירידה בדירוג של מדינות רבות לאחרונה, יש הצופים כי צרפת היא הבאה בתור - כך פורסם הבוקר בסוכנות הידיעות בלומברג.

גיא דנש, מנהל חדר המסחר בהלמן אלדובי, אומר בשיחה עם "גלובס" כי "צריך להבין שככל שמטפסים למעלה החמצן נעשה דליל יותר ואנחנו כבר בצמרת. השוק, עם זאת, ממשיך לשמור על עוצמה, ולמיטב ידיעתי אף אחד מהמוסדיים לא מוכר מניות ומשנה פוזיציות, כנראה מכיוון שמעריכים שהמחירים עדיין לא יקרים מדי ובטח לא בועתיים. אני באופן אישי מייחל למימוש ותיקון כי זה בריא וייתן הזדמנות למי שלא נמצא בשוק להכנס. בסך הכל השוק חזק ואין סיבה שזה לא יהיה כך כי הוא משקף את מצב המשק".

בזק ממשיכה קדימה, גם רציו

אלביט מערכות דיווחה היום כי קיבלה ממשרד הביטחון של פולין חוזה בהיקף של כ-16 מיליון דולר לאספקת מערכות ניידות לתצפית ומעקב. הפרויקט צפוי להסתיים במהלך השנה הבאה.

אתמול נחשף ב"גלובס" כי חיים כצמן, בעל השליטה בגזית גלוב , מקדם בימים אלה את הנפקת חברת הנדל"ן בבורסת ניו-יורק. עדיין לא נקבע היקף ההנפקה, אולם לפי הערכות מדובר בגיוס שיהיה בהיקף של לפחות 200 מיליון דולר, כשאת ההנפקה צפוי להוביל סיטי.

במרבית מניות הגז והנפט נרשמו עליות. נציין את רציו , הכשרת הישוב , אבנר ודלק קידוחים. ישראמקו , מנגד, איבדה גובה. "מי שמפקיד את הכספים שנועדו לעתיד ילדיו במניות המסוכנות ביותר בבורסה, מניות הגז והנפט, שההשקעה בהן כמוה כהימור בקזינו - נוהג בחוסר אחריות מופקר כלפי ילדיו. אני מפקפקת פקפוק עמוק בכך שאתם באמת "המשקיעים הקטנים", והסוגיה מי באמת עומד מאחורי המודעות היקרות שלכם ראויה לתחקיר עיתונאי". כך אומרת חברת הכנסת שלי יחימוביץ' בבלוג שלה במכתב ל"משקיעים הקטנים" במניות הגז והנפט.

בזק הוסיפה לרכז עניין לאחר שאתמול נחשף ב"גלובס" כי דירקטוריון החברה אישר לבצע הפחתת הון ולחלק דיבידנד ענק וחסר תקדים של 3 מיליארד שקל. כלכלני פסגות עדכנו את המודל וכעת הוא גוזר מחיר יעד של 11.2 שקל למניית בזק, 10% מעל מחיר המניה הבוקר. "להערכתנו עדיין קיימת הצדקה לאחזקת מניית בזק במשקל גבוה ממשקלה בשוק ואנו מותירים המלצת קנייה", אומרים בפסגות.

רשת שופרסל מוחקת את תת-הרשת "שופרסל ביג" ותסב את כל 32 סניפי תת-הרשת ל"שופרסל דיל" - כך הכריזה היום הנהלת הרשת. בתום המהלך תמנה תת-הרשת "שופרסל דיל" 75 סניפים. הנהלת הרשת נימקה את המהלך כדרישה של הלקוחות לפריסה רחבה יותר של "שופרסל דיל", ולא בחוסר יכולת התמודדות של הפורמט "שופרסל ביג" עם התחרות הקשה בשוק וההליכה לכיוון המחיר.

אפריקה נסחרה לאחר הירידות שאפיינו את המסחר בה אתמול בצל הודעת פרישת סמנכ"ל הכספים שלה לאחר 4 שנים בתפקיד. כמו כן, אי פתיחתו של קניון "מוסקו סיטי" במוסקבה בדצמבר, כפי שהבטיחה לא אחת החברה, תרמה לסנטימנט השלילי.

בכלל פיננסים לא אדישים להתקדמותה של פרוטליקס . בסקירה שהגיעה היום לידי "גלובס", מעלים במחלקת המחקר של כלל פיננסים את מחיר היעד של המניה ל-11 דולר, זינוק של מעל 17% על מחיר הבסיס היום בניו יורק. ההמלצה למניית החברה נותרה על כנה - "קנייה".

אפריקה מגורים דיווחה היום כי תרכוש יחד עם חברת תדהר בחלקים שווים את זכות האופציה של סי.פי.אם לרכוש מהמנהל את זכויות הקרקע בגבעות המזרחיות של ראש העין בתמורה ל-120 מיליון שקל. היקף המכירות המשוער מוערך בכקרוב ל-1.5 מיליארד שקל.

"גלובס" חשף אמש כי מדיגוס החלה במגעים לבחינת אפשרות של הנפקה בנאסד"ק. החברה נפגשה עם החתמים המובילים בתחום וקיבלה חוות דעת חיוביות לגבי יכולותיה לגייס סכום שיכניס אותה לרשימה הראשית של נאסד"ק - כלומר, כמה עשרות מיליוני דולרים.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]