בעולם שבו הכול מדיד, גם גופי ואנשי מדיה אפשר למדוד באופן כמותי. רייטינג ומספר עותקים הם פאסה - המדידה של הדור החדש היא מספר העוקבים בטוויטר. אז מיהם גופי ואנשי המדיה הכי נעקבים בארה"ב? קבלו את הדירוג האלטרנטיבי, וכמעט אף מילה על אשטון קוצ'ר.
אלן דג'נרס - מספר עוקבים: 5.5 מיליון
אלן דג'נרס עשתה דרך ארוכה מאז תוכנית הסיטקום שלה "אלן", שלא הצליחה ממש להמריא לרמה של הקלאסיקות בתחום כמו "חברים" וכמובן "סיינפלד". עם סקס אפיל של הלסבית הכיפית, היא מנחה ומפיקה את תוכנית האירוח הפופולרית שלה שמשודרת כבר 7 עונות ברציפות. את החותם הסופי על כך שהיא אחת הדמויות האהובות בארה"ב היא קיבלה לאחר שהצטרפה לשולחן השופטים של "אמריקן איידול". גם בעיתונות הכלכלית היא זכתה לעדנה, לאחר שמגזין "פורבס" בחר בה בחמישייה המובילה של "נשות המדיה המשפיעות בארה"ב".
טוויט טוויט: השימוש שלה בטוויטר הוא נרחב וכולל לפחות 5 הודעות ביום, שרובן קשורות לתוכנית. כפרפראזה על אימרה מפורסמת מ"סיינפלד" היא כותבת בראש דף הטוויטר שלה: "My tweets are real, and they're spectacular".
אופרה וינפרי - מספר עוקבים: 4.6 מיליון
אופרה וינפרי, הכוהנת הגדולה של ארה"ב, שמצליחה בהבל פה להרים או למוטט מותגים, תופסת את המקום השני בדירוג הנעקבים בטוויטר. וינפרי המשיכה השנה לפתח את המותג העצמי שלה, ורשת הכבלים שלה, The Oprah Winfrey Network, צפויה להעלות לאוויר באחד בינואר 2011.
טוויט טוויט: גם בעדכונים שלה בטוויטר מקפידה וינפרי לטפח את הצד המסחרי, ולרומם מותגים ומסעדות שיהיו חייבים לה בעקבות ציוץ אחד תהילת עולם. ציוץ שפרסמה לפני כמה ימים בוודאי גרם להיסטריה במסעדה אחת בשיקאגו. וינפרי כתבה: "אני לא יוצאת הרבה, אבל עכשיו הייתי במסעדה בשיקאגו בשם chicago cut, והאוכל היה נהדר".
ציוצים אחרים משמשים בעיקר כפרומו לתוכניות שלה ולאורחים מעניינים שיישבו אצלה על הספה לראיון חושפני ובלעדי. בשורה התחתונה, הבחורה מבינה בתקשורת - וכנראה גם במדיה חברתית.
CNN breaking news - מספר עוקבים: 3.6 מיליון
המיקום הגבוה ביותר לגוף מדיה שייך באופן מפתיע דווקא למותג ותיק שנדמה היה שנמצא בירידה - CNN. רשת החדשות מפעילה חשבון טוויטר מיוחד שנועד רק לכותרות חדשות ומעניינות (breaking news) ושמיועד לא רק לעכברי חדשות, אלא גם לאלה שאוהבים להיות מעודכנים כל הזמן בכותרות האחרונות, כלומר פחות או יותר כולם.
טוויט טוויט: הטוויטר הזה מתפקד בעצם כסוג של פורום של כותרות, כאשר כמובן ניתן למצוא הרחבות באתר CNN ובמהדורה המשודרת. מדובר בערבוב בין דיווחים על אירועים לוקאליים וכותרות בינלאומיות.
ג'ימי פאלון - מספר עוקבים: 3 מיליון
ג'ימי פאלון, כוכב הלייט-נייט של רשת NBC, הוא "מלך הטוויטר" של מגישי תוכניות הלילה - ומקדים כוכבים ידועים ממנו כמו ג'יי לנו, קונאן אובראיין ודיוויד לטרמן. פאלון, אחד הכוכבים לשעבר של התוכנית המיתולוגית "סטרדיי נייט לייב", מגיש את התוכנית כבר קרוב לשנתיים, והיא נחשבת לאחת המצחיקות בז'אנר.
טוויט טוויט: בדומה לוינפרי, לא תלמדו הרבה על החיים האישיים של פאלון אם תעקבו אחרי חשבון הטוויטר שלו, אבל תוכלו להתעדכן על האייטמים הצפויים בתוכנית, הפעילות שלו בפייסבוק וקריירת הסטנד-אפ קומדי שלו.
אחד האייטמים המדוברים בתוכנית בתקופה האחרונה היה גירסה פרודית שביצעו פאלון ופול מקרטני לשיר "yesterday" של הביטלס, שהפכה להיות "Scrambled Eggs".
"ניו-יורק טיימס" - מספר עוקבים: 2.7 מיליון
מוסד העיתונות הוותיק מצליח להשתחל לחמישייה הפותחת, ומראה שגם עיתוני פרינט יכולים לעשות עבודה טובה במדיה החברתית.
טוויט טוויט: הטוויטר של "ניו-יורק טיימס" מורכב מכותרות של כתבות באתר, כאשר המטרה היא כמובן לגרום לגולשים לעשות קליק על הציוץ ולעבור לאתר העיתון. למרות שהעיתון נסוג בינתיים מהכוונה לגבות תשלום עבור קריאת התכנים ברשת, עדיין כולם מעוניינים בטראפיק גבוה ובהגדלת החשיפה לתכנים, ו-2.7 מיליון עוקבים בוודאי מסייעים למטרה זו.
ערוץ E! - מספר עוקבים: 2.5מיליון
ערוץ הבידור E! המוביל בארה"ב (המשודר גם בארץ) מצליח לרתק מיליונים אל המסך הקטן, ומסתבר כי אוהדיו הרבים מצאו אותו גם בטוויטר.
טוויט טוויט: התמהיל המנצח הוא כמובן רכילות וחדשות הבידור, ומנהלי הערוץ משתמשים בטוויטר כדי להציף כותרות של ידיעות באתר ולינקים לקטעי וידיאו מתוך שידורי התחנה. המודעות הגבוהה של הערוץ לטוויטר מתבטאת גם בשימוש בציוצים כחומר מעניין באתר. בפינה האמצעית של אתר התחנה מופיעה בוקסה שבה מגוללים בסרט רץ ציוצים מעניינים של סלבס.
"The onion" - מספר עוקבים: 2.4 מיליון
"The onion" הוא עיתון ומגזין מקוון המתמחה בכתבות סאטירה על נושאים פוליטיים ובינלאומיים. התפוצה המודפסת שלו מגיעה למאות אלפים, וההערכה היא כי מרבית קהל היעד שלו בפרינט ובאונליין היא בקרב קהל בגילאי 18-44. נוכח הנתון הזה, לא מפתיע לגלות את הנוכחות הגבוהה בטוויטר.
טוויט טוויט: הציוצים העיקריים הם פרומו ולינקים לכתבות המופיעות באתר העיתון. אחת הכתבות הבולטות של התקופה האחרונה, שגם זכתה ללא מעט ציוצי פרומו, היא רשימת "20 האנשים שעשו את ההבדל ב-2010".
"Time" - מספר עוקבים: 2.2 מיליון
המגזין הגדול בעולם, "Time", שנחשף בארה"ב ל-20 מיליון קוראים, מצליח לגייס בערך 10% מהקהל הזה גם לחשבון הטוויטר שלו.
טוויט טוויט: הציוצים מורכבים מכותרות של כתבות המופיעות באתר המגזין, אבל ניכר כי איש המדיה החברתית של המגזין יודע מה יגרום לגולשים לעשות קליק, וכותרות רבות מנוסחות בלשון טיזרית או חושפות דירוגים שונים המתפרסמים באתר, ודירוגים כידוע מושכים אנשים. כנראה שלקראת בחירת איש השנה של המגזין, אחת הבחירות החשובות בעולם הפרינט, יימצאו עוד כמה גולשים שיעקבו אחרי החשבון של "Time".
"People magazine" - מספר עוקבים: 2.2 מיליון
מגזין הסלבריטיז "People" מקבוצת Time תופס את המקום התשיעי בדירוג הטוויטר. הפופולריות של המגזין מבוססת על הדיווחים והראיונות הבלעדיים של סלבס אמריקנים, ובעיקר כאלה מתעשיית הקולנוע והטלוויזיה. אחד העוגנים של המגזין הוא הדירוג השנתי של "הגבר הסקסי בעולם", דירוג שבו זכו בעבר ג'ורג' קלוני, מאט דיימון וג'וני דפ.
טוויט טוויט: בחשבון הטוויטר של המגזין עולים בכל כמה שעות עדכונים על כותרות שמופיעות באתר המגזין באינטרנט. הכותרות כוללת סקופים על סלבס, לינקים לתמונות חושפניות והפנייה לכתבות מגזין. ללא ספק, מדובר ב"גיא פינס" המגזיני של האמריקנים.
מרתה סטיוארט - מספר עוקבים: 2 מיליון
אשת הבישול ותחום הבית מספר אחת בארה"ב מוכיחה שהיא לא תקועה רק בין הסירים, אלא מבינה משהו בחוקי התקשורת של העולם החדש. מרתה סטיוארט, שמחזיקה בין היתר במספר מגזינים, תוכנית טלוויזיה פופולרית, תוכנית רדיו ובעיקר בעשרות שיתופי-פעולה מסחריים, מפעילה חשבון טוויטר פעיל שמתעדכן לעתים תכופות.
טוויט טוויט: עיקר ההודעות הן ערבוב בין הצעות מסחריות, המלצות ועדכונים אישיים של סטיוארט על ארוחות ערב ופעילויות חברתיות שלה.
קונאן אובראיין - מספר עוקבים: 2 מיליון
הג'ינג'י האנרגטי של תוכניות הלילה לקח קשה מאוד את ההדחה שלו לטובת ג'יי לנו. אחרי שלקח צ'ק שמן מ-NBC, שהפרה איתו חוזה כדי להחזיר את לנו למשבצת תוכנית הלילה, החליט קונאן אובראיין לנצל את הזמן עד להעלאת התוכנית החדשה שלו באחד מערוצי הכבלים, במיתוג עצמי במדיה החברתית. 2 מיליון עוקבים מוכיחים כי אובראיין עשה עבודה לא רעה בכלל.
טוויט טוויט: באופן כללי אובראיין הוא מועמד מעולה לשימוש נכון בטוויטר - תזזיתי, מלא במסרים קטנים ושנונים, ובעיקר צמא לתשומת-לב.
"InStyle" - מספר עוקבים: 1.8 מיליון
מגזין האופנה "InStyle" נחשב לאחד החזקים בנישת האופנה והלייף סטייל בארה"ב. המגזין החודשי מתמקד באופנה, חדשות בידור וסלבס, והוא מתפעל גם אתר פופולרי, שמלא בלא מעט תוכן שיווקי ופרסום.
טוויט טוויט: חשבון הטוויטר של המגזין מפנה באופן ישיר לכתבות באתר, אבל נעשה שימוש גם בטיזרים, וזאת כדי להגביר את ההפניה מהטוויטר אל האתר. הסיכום של דף הטוויטר של המגזין כולל את שורת המחץ הבאה:"The fashion, beauty and celebrity buzz you need to know".
NPR politics - מספר עוקבים: 1.7 מיליון
הבחירות האחרונות לקונגרס בארה"ב הוציאו שוב את האמוציות האדירות בין המפלגה הרפובליקנית לדמוקרטית. על הנישה הזאת בדיוק יושב אתר החדשות הפוליטיות NPR, שמצליח גם לגייס מספר לא מבוטל של עוקבים בטוויטר. יש לציין כי NPR הוא למעשה סינדיקטור של מאות תחנות רדיו בארה"ב.
טוויט טוויט: הפעילות בחשבון היא סטנדרטית למדי וכוללת בעיקר עדכונים על כותרות פוליטיות מעניינות באתר החדשות של החברה. כנראה שהמשך המחלוקות סביב כהונתו של הנשיא ברק אובמה, ובעיקר המוטיבציה האדירה של הרפובליקנים לזכות בשלטון בבחירות הבאות, צפויות לספק דלק רציני להמשך ההתחזקות של האתר. ושל חשבון הטוויטר שלו, כמובן.
לארי קינג - מספר עוקבים: 1.7 מיליון
לארי קינג, המראיין האגדי של CNN, הוא קורבן של אשטון קוצ'ר. "מלך הטוויטר" גרר אותו בשנת 2009 לתחרות על מי ישיג יותר עוקבים בטוויטר - קוצ'ר או CNN. בסופו של דבר קוצ'ר ניצח בתחרות, אבל קינג נותר גרופי של המדיום הזה, והיום הוא מתפעל חשבון פעיל למדי משל עצמו.
טוויט טוויט: החשבון כולל בעיקר עדכונים על מי יתארח אצלו בתוכנית, אבל מדי פעם קינג גם שולח איזה משפט שנון לחלל האוויר ומחכה לתגובות 1.7 מיליון העוקבים.