כלל פיננסים: "קנו מניית פרוטליקס - תזנק ב-17%"

ד"ר יואב קידר, יועץ מומחה למחלקת המחקר, ממליץ על מניית החברה ב"קנייה" ■ כלל פיננסים: מכירות של 150 מיליון דולר על ידי פרוטליקס ופייזר ב-2011

בכלל פיננסים לא אדישים להתקדמותה של פרוטליקס. בסקירה שהגיעה היום (ב') לידי "גלובס", מעלים במחלקת המחקר של כלל פיננסים את מחיר היעד של המניה ל-11 דולר, זינוק של מעל 17% על מחיר הבסיס היום בניו יורק. ההמלצה למניית החברה נותרה על כנה - "קנייה".

ד"ר יואב קידר, יועץ מומחה במערך המחקר של כלל פיננסים, מסביר כי החברה מרחיבה את תיק המוצרים למחלות גנטיות נדירות עם תוכניות מתהוות למחלות פומפה והאנטר כחלק ממה שמסתמן כתכנון ארוך טווח של זיכיונות בתחום.

קידר מוסיף כי בכלל פיננסים צופים כי מנהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA, יאשר את תרופת הטליגלוצראז לטיפול בגושה כאשר פרוטליקס ממתינה לתאריך ה-PDUFA של ה-25 בפברואר כדי לזכות באישור. לפחות תיאורטית, מעריך קידר, ישנה האפשרות כי תקבל אישור שיווק עוד קודם לכן, בעוד שלחברה לא ידוע על עיכובים פוטנציאליים.

קידר סבור כי פרוטליקס תהיה חברה שונה ביום שלאחר האישור הראשון מעודו לחלבון טיפולי שיוצר בצמח, וסיכוייה לפתח שורה של תרופות למחלות גנטיות נדירות תשתפר. קידר מוסיף כי לפרוטליקס תוכניות ארוכות טווח לא רק בגושה ומחלת פאברי אלא גם במחלות אגירה גנטיות נוספות כמו Pompe, Hunter וייתכן אף שב-MPS-1. החברה סיימה לא מכבר ניסויי חיות להאנטר ופומפה והיא אמורה לקיים בקרוב פגישה עם ה-FDA לקראת התחלת ניסויים קלינים עם אלפא גלוקוזידאז משופר (Bio-better) לטיפול במחלת פאברי.

בכלל פיננסים מעריכים כי החברה והשותפה פייזר מכוונים לנתח שוק של 25% תוך 4 שנים או 350 מיליון דולר בשוק מחלת הגושה, כאשר הם צופים מכירות של 150 מיליון דולר, 200 מיליון דולר, 260 מיליון דולר ו-350 מיליון דולר על ידי השותפות פייזר פרוטליקס לשנים 2011, 2012, 2013 ו-2014 בהתאמה.