ת"א סגרה בירידות; מניות ה"לוויתן" ירדו לקראת הפרסום

בנק אוף אמריקה-מריל לינץ': גרסאות גנריות לקופקסון - ייתכן שכבר בחודש הבא ■ אין שינוי במחיר העסקה למכירת מכתשים אגן ■ זיו סגל: "ניתן להיערך להפוגה במגמת העלייה"

הבורסה בת"א סגרה היום (ה') במגמה שלילית לאחר שעד לצהריים נסחרו המדדים המובילים במגמה מעורבת. הסיבה ככל הנראה נעוצה בעובדה כי שוקי אירופה עברו להיסחר במגמה מעורבת והחוזים העתידיים על מדדי ניו יורק אותתו על פתיחת מסחר שלילית בוול סטריט. גם מימושי רווחים לאחר המהלך האחרון תרמו לירידות.

המסחר באחד-העם, כמו גם בעולם, מאופיין בדלילות רבה ברקע חג המולד המתקרב, כאשר רבים מהפעילים בשווקים המרכזיים באירופה ובניו יורק מצויים בחופשה. המחזור הסתכם היום בכ-1.5 מיליארד שקל. בסיכום שבועי רשם מדד המעו"ף ירידה של כ-0.1% ומדד ת"א 75 נסוג בשיעור דומה.

זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", מעריך כי ניתן להיערך להפוגה במגמת העלייה בבורסה בת"א, וכן לתנודתיות או לתיקון מטה. "שלושת ימי המסחר האחרונים יצרו תבנית של חולשה על הגרף של המעו"ף, למרות שבסך הכל המדד עלה בסיכומם. גם האינדיקטורים הטכניים מצביעים על היחלשות המדד ולכן אזור התמיכה העדכני הוא 1,272-1,282 נק'. ירידה עד האזור הזה תיחשב תיקון ואפילו תיקון 'בריא' שישחרר קיטור ויאפשר את התחדשות מגמת העלייה. ירידה מתחת ל-1,272 נק' תלמד על התפתחות גל יורד לטווח הבינוני", לדבריו.

סגל מוסיף, כי "לטווח הקצר תיבחן תמיכה ב-1,303 נק'. מהלך מתחת לרמה הזו ילמד על גל יורד לטווח הזה שיעדו 1,272-1,282 נק'. מהלך מעל 1,317 נק', אם בכל זאת יתקיים, יילמד כי מגמת העלייה חזקה וכי המסע ל-1,350 נק' נמשך".

מדד מלניק למצב המשק עלה ב-0.2% בחודש נובמבר 2010. לדברי פרופ' רפי מלניק, הפעילות הכלכלית במשק חוזרת להתרחבות. "ככל הנראה, התפנית לרעה שהסתמנה בחודשים האחרונים אינה נמשכת והמשק חוזר לצמיחה", הסביר מלניק. "יתכן והירידה החדה בייצור התעשייתי שנרשמה בחודשים אוגוסט וספטמבר היתה תופעה נקודתית ולא תפנית במגמת התרחבות הענף. התרחבות הפדיון בענפי המסחר והשירותים משקפת התרחבות של הביקושים המקומיים, בעיקר בצריכה הפרטית, שהם המובילים את התרחבות הפעילות המשקית", הוסיף.

מכתשים אגן מבהירה: אין שינוי במחיר העסקה

הגירסה הגנרית של נוברטיס ומומנטה, המחקה את תרופת הדגל של טבע לטיפול בטרשת נפוצה, הקופקסון - עשוייה לקבל אישורים בארה"ב כבר בחודש הבא, כך עולה מהערכות שפירסם האנליסט של בנק אוף אמריקה-מריל לינץ', גרג גילברט, אשר פורסמו היום ב"בלומברג".

בניגוד לפרסומים הבוקר בתקשורת, ל"גלובס" נודע כי אין כל בעיה במחיר בתוואי העסקה בין קבוצת IDB לכימצ'יינה הסינית למכירת מכתשים אגן . נזכיר כי בתחילת אוקטובר הודיעה מכתשים אגן כי קיבלה פנייה מחברת האגרו-כימיה הסינית לרכוש את מכתשים לפי שווי של 2.42 מיליארד דולר או 20.3 שקל למניה.

במסחר היום מניות סקטור הנפט-גז המשיכו לרכז עניין לקראת הפרסום הצפוי של תוצאות קידוח "לוויתן" בימים הקרובים. נציין את רציו , אבנר , ודלק קידוחים .

גם כיל המשיכה לרכז עניין לאחר החלטת ועדת הכספים כי החברה לא תוחרג במסגרת חוק עידוד השקעות הון ותשלם מס חברות בשיעור דומה לחברות אחרות במשק - 18%. נציין כי מניות הדשנים המובילות בוול סטריט נסחרו אמש במגמה מעורבת.

מניית בזק רשמה ירידה ואילו פרטנר וסלקום עלו. כלכלני מגדל חוזרים היום על המלצתם בנוגע למניות התקשורת: "להיחשף במידה יתרה למניות השוק הקווי על פני מניות הסלולר כשלדעתנו הפערים הקיימים כיום אף יתרחבו וזאת לאור הצפי שלנו לכך שהתחרות בשוק הסלולר אשר הולכת וקרבה בסופו של דבר תורגש גם בתמחור חברות הסלולר, הנסחרות כיום בגבהים טרום התהפוכות הרגולטוריות של השנה האחרונה".

חברת דלתא גליל השלימה אתמול בהצלחה את המכרז המוסדי לקראת הנפקה לציבור של אגרות חוב (סדרה כ) של החברה, בדרך של הרחבת סדרה קיימת. במסגרת המכרז הוגשו הזמנות לרכישת אגרות חוב בהיקף של כ-160 מיליון שקל, קרוב לפי שתיים מהיקף ההצעה למשקיעים המוסדיים.

כלכלני פסגות עדכנו את סקירתם על גזית גלוב , בעקבות סיור שערכה הנהלת החברה החברה "שבהחלט סיפק הסברים להתרחבותה של גזית לחברה גלובלית בעלת היקף פעילות משמעותי. בעקבות הסיור והתפתחויות אחרונות באטריום העלנו את מחיר היעד הכלכלי שלנו (בעיקר בשל הפחתת הוצאות מטה בחברות בנות). אנו סבורים כי איכות ההנהלה של גזית והחברות הבנות לצד תהליך הצמיחה המתמשך של החברה מצדיקים כי החברה תיסחר בפרמיה מסוימת על ה-NAV. אי לכך אנו משאירים את המלצת תשואת השוק אך מעלים את מחיר היעד ל-48 שקל".

[לאתר המעו"ף][לארביטראז]