צו נגישות הוצא בשבוע שעבר נגד סלקום על-ידי נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות הפועל במשרד המשפטים - זאת בעקבות מחסור בציוד שעליה להציע לאנשים בעלי מוגבלויות, כפי שעלה מביקורות שנערכו במוקד השירות בחיפה.
הצו הוצא בעקבות מכתב התראה לתיקון הליקוי שנשלח לחברה עוד באוגוסט האחרון, והוא משמש התראה האחרונה לפני הגשת כתב אישום בנושא.
התקנות מחייבות את החברות להציע ללקוחות דגם אחד לפחות (והחל מינואר - שני דגמים) של ציוד קצה המיועד לאנשים עם לקויות שמיעה או לקויות ראייה.
במוקד השירות של סלקום לא הציעו לעורכי הביקורת מכשירים בעלי תאימות למכשירי שמיעה במצב הדרוש לאנשים עם מוגבלות, אפשרות לקיום שיחות וידיאו (חוזי), אפשרות להשמעת תוכן הצג, המקשים והתפריטים ואפשרות להפעלת חיוג מופעל קול.
משרד המשפטים שיגר לחברה מכתב התראה הכולל את הליקויים בשטח ואת סעיפי החוק הרלוונטיים, לצד דרישה לתיקון הליקויים והזדמנות להשיב לטענות. סלקום הגיבה למכתב ההתראה, אולם טענותיה לא התקבלו על-ידי הנציבות.
בהתאם לכך, ולאחר שהמפקח ביקר במקום פעם נוספת בנובמבר האחרון ונוכח לגלות כי הליקויים טרם תוקנו - הוצא כנגדה צו נגישות.
לסלקום ניתן אולטימטום לטיפול בנושא עד 16 בינואר הקרוב, ולאחר מכן כאמור יפעל משרד המשפטים להגשת כתב אישום.
תגובת סלקום: "החברה עומדת בכל דרישות החוק בנושא שירותים לבעלי מוגבלויות, והיא אף מציעה שירותים נוספים מעבר למה שמנחה החוק ביניהם: נגישות במרכזי שירות, הטבות מיוחדות, תוכנות להורדה חינם, דיבורית ייחודית, שליחויות חינם לתיקון טכני/שדרוג/רכישה ועוד. אם אכן לא ניתן המידע הרלוונטי, הרי שמדובר באירוע נקודתי אשר אינו מעיד על הכלל, וניתנה הנחיה לריענון הנהלים בשטח".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.