הז'אנר הנצפה ביותר ב-2010 הוא ריאליטי, כך עולה מסיכום נתוני הוועדה למדרוג לשנת 2010. מבין הזכייניות המסחריות, זכיינית ערוץ 2 קשת מובילה באחוזים ניכרים: על-פי נתוני ועדת המדרוג, קשת מחזיקה ב-9 מתוך 10 הערבים הנצפים ביותר של 2010.
במקום הראשון מדורג פרק מ-27 בנובמבר של "מאסטר שף". במקום השני, בהפרש ניכר, משחק הכדורגל בין הולנד לבין ספרד מהמונדיאל האחרון (11 ביולי). קשת מחזיקה בנתון מנצח נוסף:9 מתוך 10 התוכניות הנצפות השנה הן של קשת.
בנוסף, נרשמה עלייה במספר הצופים בשעות הפריים לערוץ 2: מ-524 אלף צופים ב-2009, ל-541 אלף צופים ב-2010.
הוועדה ניתחה את הצפייה על מנת לצקת מידע פרטני לגבי זהות הצופה. על-פי פילוחים דמוגרפיים וגילאיים של זמן הצפייה הממוצע לפרט, מהנתונים עולה התנהגות הצפייה של הישראלי הממוצע. הישראלי הממוצע צופה בטלוויזיה במשך 225 דקות ביממה - גידול של דקה בהשוואה לשנת 2009. עם זאת, חל זינוק של כ-35 דקות בממוצע ליום משנת 2004.
מהנתונים עולה כי נשים צופות בטלוויזיה יותר מאשר גברים - 268.8 דקות בממוצע לעומת 209.2 דקות בהתאמה. מבחינת גילאים - האוכלוסייה שצופה בטלוויזיה בשיעורים הגבוהים ביותר היא אוכלוסיית הגיל השלישי: 326.9 דקות יומיות בממוצע - יותר מפי שניים מבני 18-24 אשר צופים בממוצע 133.5 דקות בלבד.
מבחינה גאוגרפית, תושבי תל-אביב צופים הכי הרבה בטלוויזיה. נתוני הוועדה מראים כי תושבי תל-אביב צופים בממוצע יותר מאשר תושבי האזורים הגיאוגרפיים האחרים: 264.6 דקות בממוצע, לעומת 189.9 דקות בלבד בקרב תושבי ירושלים למשל, שזמן הצפייה שלהם בטלוויזיה הוא הנמוך ביותר בחתך גיאוגרפי.
"האח הגדול" בפסגה
התוכנית הנצפית ביותר בשנה החולפת היתה "האח הגדול 2010" עם 33.4% רייטינג. אחריה: "מאסטר שף", "האח הגדול 2009", "ארץ נהדרת - עונה 7", "מאסטר שף - האודישנים", "כוכב נולד" "חטופים" ו"רוקדים עם כוכבים 2011".
ובחלוקה על-פי ז'אנרים: הז'אנר הנצפה ביותר בישראל היה הריאליטי (7 מתוך 10 התוכניות הנצפות ביותר). אחריו: בידור, דרמה ודוקומנטרי.
ז'אנר הספורט, התופס מקום מרכזי במדינות רבות בעולם, זוכה להצלחה גם בישראל. 7 מתוך 10 המשדרים הנצפים ביותר בשנת 2010 הם משחקי מונדיאל. בעולם: בשנת 2009 נכנסו משדרי ספורט לרשימת 10 התכניות הנצפות ביותר ב-18 מתוך 76 מדינות.
המהדורה המרכזית של החדשות: ערוץ 2 מובילה לאורך כל השנה בהפרשים ניכרים: בדצמבר האחרון, בו השריפה בכרמל תפסה כותרות וזכתה לסיקור מוגבר: חדשות ערוץ 2 עם ממוצע של 23.6%, לעומת 10.7% לחדשות ערוץ 10. חודש אוקטובר היה טוב מבחינת ערוץ 10: 10.3%, לעומת 20.7% לחדשות ערוץ 2.
הרייטינג משתנה
לדברי ד"ר יפעת בן-חי שגב, מנכ"ל הוועדה למדרוג, "אין בישראל שום אמצעי תקשורת שיכול להתחרות בחשיפה של תוכניות מובילות בפריים-טיים. התפתחות האמצעים לצפייה נדחית ושיעורי החדירה הגבוהים שלהם גרמו לכך שאנשים צופים יותר בטלוויזיה: הצופה מסוגל היום לתכנן את לוח המשדרים שלו באופן שמתאים למידותיו ולאורח חייו, ולמעשה מנגיש יותר את הטלוויזיה".
בכנס השקת מערכת ה-OVERNIGHT (שתחליף את מושג המדידה הקיים: "הרייטינג") החל מה-1.1.2011, חשפה הוועדה למדרוג כי לראשונה בישראל תתאפשר מדידה של צפייה נדחית.
עבור המפרסמים, מדובר בנושא בעל חשיבות גבוהה, העלול להשפיע על אטרקטיביות הפרסום, בידיעה כי חלק לא מבוטל מהצופים עוברים לצפייה שלא במועד השידור המקורי.
על-פי נתוני ועדת המדרוג, בישראל נכון ל-2009 (הנתונים לגבי 2010 יתפרסמו ברבעון הראשון של 2011), 20% מהצפייה בז'אנרים הבידור, תוכניות האירוח והריאליטי, נעשית בצפייה נדחית. בתוכניות הדרמה יש צפייה נדחית של 19%. בסדרות תעודה, אקטואליה ותחקיר - 18%.
המדידה החדשה תאפשר, בין השאר, את הארכת היממה - מבחינת עיבוד נתונים - עד לשעה 2 בלילה, וכן מדידה מדויקת של עד 7 ימים מיום השידור המקורי. כמו כן, המדידה החדשה תאפשר מדידה של ערוצי HD, דבר שצפוי לדחוף את זכייניות הברודקאסט להיכנס גם לזירה הזאת. כיום רק ערוץ 1 מפעיל ערוץ HD.
11
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.