אפל , יצרנית ה-iPhone וה-iPad, מואשמת בכך שהתירה לאפליקציות במכשירים אלה להעביר מידע על אודות לקוחותיה לרשתות פרסום מקוונות. זאת, מבלי לקבל את הסכמתם.
האפליקציות של החברות Pandora, Dictionary.com, The Weather Channel ואחרות הן נתבעות לצידה של אפל, שחנות האפליקציות היא שלה.
בבקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה בשבוע שעבר לבית משפט בסן-חוזה שבמדינת קליפורניה נטען, כי ה-iPad ו-iPhone של אפל מצוידים בטכנולוגיה בשם UDID שאינה ניתן לחסימה על-ידי המשתמשים, ואוספת מידע עליהם.
ה-UDID מאפשר לרשתות פרסום מקוונות לדעת אילו אפליקציות מורידים המשתמשים, באיזו תדירות הם עושים בהן שימוש ולכמה זמן.
"אפליקציות מסוימות אפילו מוסרות מידע נוסף בתשלום לגופי הפרסום, דוגמת מיקומו הגיאוגרפי של המשתמש, מינו, גילו, מוצאו האתני, הכנסתו, נטייתו המינית והשקפתו הפוליטית", צוין בבקשה.
עוד נטען כי העברת המידע לרשתות הפרסום המקוונות היא מעשה הונאה ועבירה על חוקי הגנת הפרטיות הפדרליים. התביעה שואפת לייצג כל משתמש ב-iPad או ב-iPhone שהוריד אפליקציה אל המכשיר החל מה-1 בדצמבר 2008 ועד לשבוע שעבר. דוברת מטעם אפל לא הגיבה לידיעה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.