רוב היזמים שמקימים חברות קלינטק (71%) חושבים כי האתגר המשמעותי שעומד לפניהם הוא גיוס הון למיזם. כך עולה מסקר שערכה פירמת הייעוץ וראיית החשבון דלויט בריטמן אלמגור זהר.
55% מהיזמים שהשתתפו בסקר סבורים כי האתגר העיקרי הוא גיוס לקוחות גדולים בשוק הגלובלי ויש גם הסבורים כי הוא רגולציה ממשלתית (39%).
32% מהמשתתפים בסקר סבורים כי גיוס כוח אדם בעל כישורים מתאימים גם הוא אתגר משמעותי, וכי התפקידים המאתגרים ביותר לאיוש הינם מהנדסים (37%), מנהלי מכירות (27%) ומנהלי פיתוח עסקי (20%).
הסקר נערך במטרה לצייר תמונת מצב עכשווית של תעשיית הקלינטק הישראלית, לבחון את מאפייניה ואת החסמים הניצבים בפניה.
29% מהחברות שהשתתפו בסקר ציינו כי מקורות המימון העיקריים בתחום הם הון עצמי של המייסדים ותזרים מזומנים מפעילות שוטפת. 23% ציינו כי הן נתמכות באופן מהותי על-ידי קרנות הון סיכון.
23% מהנשאלים אף סברו כי קרנות ההון סיכון נעדרות מהתחום משום שרק מספר מצומצם מהן מתמחה בהשקעות מסוג זה.
בנוסף, 20% סברו כי הקרנות מתמקדות בחברות בשלבים מתקדמים יותר ו-17% סבורים כי מקור החסם נובע מכך שהקרנות מעדיפות להחזיר את ההשקעה על פני זמן קצר יותר.
על-פי הסקר, הרוב המכריע (94%) של חברות הקלינטק עבר את שלבי ההקמה והמחקר הראשוניים. 55% מהן נמצאות בשלב של מכירת מוצרים ו-39% בשלבי מחקר פיתוח או בחינה מתקדמים.
22
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.