מדד אמון הצרכנים של גלובס, בשיתוף PwC Israel, ירד בדצמבר ב-5.3 נקודות ל-82.4 נקודות (100 = 1996). זאת לאחר שירד בנובמבר ב-5.5 נקודות ובאוקטובר ב-0.6 נקודות. במהלך הרבעון הרביעי נמחקה העלייה המצטברת של המדד מאז המחצית השנייה של 2009, והמדד גבוה עתה ב-3.2 נקודות בלבד מרמתו ביוני 2009.
ב-12 החודשים האחרונים ירד המדד ב-10.5 נקודות או ב-11%. שנת 2010 הסתיימה, אם כן, כאשר הצרכנים הישראלים חשים אי-ודאות לגבי עתיד המשק, ועתידם הם.
לשם ניתוח הנתונים אנו מחשבים לגבי כל שאלה את "המאזן נטו של הערכה חיובית", כלומר משיבים אשר ענו שהמצב טוב/יהיה טוב בעוד חצי שנה, פחות משיבים אשר ענו שהמצב רע/יהיה רע יותר בעוד חצי שנה.
במאזן נטו של השאלה לגבי מצב המשק בעוד חצי שנה נרשמה בדצמבר ירידה של 8.2 נ"א למינוס 21.7 נ"א, לאחר שבנובמבר נרשמה ירידה של 6.3 נ"א. ברבעון הרביעי נרשמה צניחה מצטברת של 20.1 נ"א במאזן נטו של אופטימיים מינוס פסימיים ביחס לתפקוד המשק בעוד שישה חודשים.
המאזן נטו של ציפיות הצרכנים לגבי מצבם הכלכלי האישי בעוד חצי שנה ממשיך להיות חיובי, אך גם הוא רשם ירידה משמעותית בדצמבר. הנתון השוטף של רכיב זה ירד בדצמבר ב-8.7 נ"א לאחר ירידה של 3.6 נ"א בנובמבר ועלייה של 2 נ"א באוקטובר.
שיעור נכונות הציבור לרכישת מוצרים בני-קיימא, על פי סקר המדד בעריכת מכון סמית, ירד בדצמבר ב-0.5 נ"א לאחר ירידה של 1.7 נ"א בנובמבר ועלייה של נקודת אחוז באוקטובר. שיעור הנכונות הגיע בדצמבר לרמה של 26.8% מכלל המשיבים. בכך ממשיך הנתון להתרחק מרף 30% אשר הוצב לאחרונה בשלהי 2009 וראשית 2010.
להורדת חוברת המדד
להורדת הטבלאות המשלימות
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.