עם תום 2010, דפדפן כרום של גוגל הצליח להשיג נתח של 10% בשוק הדפדפנים - כך עולה מנתוני חברת המחקר Net Applications. מדובר בגידול מתמיד בנתח השוק, לאחר שבחודש נובמבר השיג כרום 9.3% מהשוק. העלייה בפופולריות של הדפדפן מבית גוגל באה על חשבונו של דפדפן אקספלורר של מיקרוסופט, שמאבד בעקביות נתח שוק בשנים האחרונות. את 2010 סיים אקספלורר עם נתח של 57.1% לעומת 58.4% בחודש נובמבר אשתקד.
אף שמיקרוסופט נאלצת להתמודד עם ירידה במעמד של האקספלורר, היא יכולה להתנחם בשתי עובדות: האחת, שעיקר הנתח שאיבדה היה של משתמשים בגרסאות הישנות של הדפדפן. העובדה השנייה היא שגרסה החדשה של הדפדפן, אקספלורר 9, גדל מ-0.4% בנובמבר ל-0.5% בדצמבר. עשירית אחוז זו אולי לא נראית משמעותית, אך כשלוקחים בחשבון את כלל גולשי האינטרנט בעולם, מדובר במספר די משמעותי של משתמשים חדשים בדפדפן של מיקרוסופט, ואין זה דבר של מה בכך בשוק הדפדפנים התחרותי.
את המקום השני ממשיך להחזיק דפדפן פיירפוקס של מוזילה אף שהוא לא הצליח להגדיל את נתח השוק שלו וסיים את השנה החולפת עם נתח של 22.8%. דפדפן ספארי של אפל הגדיל את נתח השוק שלו מ-5.6% ל-5.9% ואילו דפדפן אופרה שמר על נתח השוק שלו, העומד על 2.2%.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.