כלכלת ארה"ב מתחילה לסכם את חג המולד, ובינתיים המספרים מעודדים. על-פי סוכנות הידיעות בלומברג, המכירות השבועיות ברשתות הקמעונאיות עלו בשבוע שעבר ב-3.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. נתון זה מצביע על עלייה במספר הקונים שחוזרים לחנויות ומנצלם את ההנחות של אחרי חג המולד, זאת למרות סופת השלג בחוף המזרחי.
בנוסף, המכירות בשבוע זה, שהסתיים ב-1 בינואר 2011, עלו ב-0.4% לעומת השבוע הקודם. נציין כי לחברות קמעונאיות מסוימות, מכירות החגים יכולות להיות כ-40% מסך ההכנסות.
"המכירות נפגעו במקצת בגלל סופת השלגים בחלק ממדינות ארה"ב", מסר מייקל ניאמירה, כלכלן בכיר של המועצה הבינלאומית למרכזי קניות. "ההתחממות שחלה לקראת סוף השבוע עזרה להגביר את כמות התנועה בחנויות, נוסף להנחות שאחרי חג המולד".
המועצה הבינלאומית למרכזי קניות מעריכה כי המכירות בדצמבר עלו לפחות ב-3.5%. בשבוע שעבר צפתה המועצה כי מכירות החגים השנה יעלו בלפחות 4% לעומת השנה הקודמת - הצמיחה הגדולה ביותר מזה 4 שנים.
המניות של החברות הקמעונאיות הגיבו בהתאם, והגיעו אתמול (ב') לשיא של 3 שנים במדד S&P 500.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.