הירידות נחלשו בסוף: המעו"ף איבד 0.1% רציו עלתה 3.6%

בארה"ב התווספו במפתיע 300 אלף משרות במגזר הפרטי ■ מלאנוקס זינקה ב-3.9% לאחד דברי המנ"ל כי הכנסות החברה יזנקו פי 10 תוך מספר שנים ■ עוד פיטורים באלווריון?

בסיום המסחר התמתנו מאד הירידות בבורסה המקומית ומדד המעו"ף סגר ללא שינוי ממשי. זאת לאחר שבארה"ב פורסם דו"ח חיובי משוק העבודה לפיו מספר המשרות שהתווספו למגזר הפרטי בדצמבר זינק ב-300 אלף לעומת צפי כי יעלה ב-100 אלף. מניות שותפויות חיפושי הנפט והגז המשיכו לטפס גם היום. כיל ובזק שהובילו את המחזורים נסחרו בכיוונים הפוכים, הראשונה עלתה ב-1.75% והשניה ירדה בשיעור דומה.

"תוצאות 'לוויתן' מבשרות חדשות טובות למטבע הישראלי", כך מעריכים בסיטי בסקירה שפרסמו היום על השווקים המתפתחים, עם התייחסות מקיפה לישראל ולתוצאות הקידוח "לוויתן" שפורסמו בשבוע שעבר. בסיטי מעריכים כי לקידוח "לוויתן" יהיו השלכות חיוביות מאוד על כספי הציבור בישראל ועל מאזן התשלומים; גורמים אלה יתרמו, להערכת הבנק, לייסוף המטבע הישראלי. היום נחלש בשיעור חד האירו כנגד השקל, לעומת זאת הדולר רשם התחזקות קלה לאחר שנפל אתמול לשפל של יותר משנתיים, זאת על רקע הדיווחים להתערבותו של האוצר, לצד בנק ישראל במסחר במט"ח בדרך של המרות החוב של ישראל לחו"ל בעזרת יתרות המט"ח.

האוצר מנצל את נפילת הדולר לצמצום החוב החיצוני של ישראל. גורם באוצר אמר ל"גלובס": "כבר המרנו כמיליארד דולר ואנחנו מתכננים להמיר עוד כ-3-4 מיליארד דולר בתהליך הדרגתי מתוך חוב חיצוני של כ-33 מיליארד דולר". את העסקאות מבצע האוצר באמצעות בנקים ישראליים. עוד אומר אותו גורם כי "המשך הפעילות תלוי בשער הדולר. אם, למשל, הדולר יזנק פתאום אז נפסיק ומנגד אם הוא ימשיך לאבד גובה אז נמשיך לפעול בכיוון הזה".

האם "לוויתן" יקבל הטבות כמו "תמר"?

עליות נרשמו במרבית מניות סקטור הגז הטבעי. המלצות ועדת ששינסקי המשיכו להכות גלים בשוק ההון אתמול, וגם היום, ובעיקר החלטת ועדת הכלכלה שלא לקבל את ההמלצות. לאחר סיום המסחר דיווחנו כי אם יתגלה נפט ב"לוויתן", יהיה זכאי המאגר להיכנס למסלול "תמר", לפחות על פי הנוסח הנוכחי של הדוח הסופי. גם היום נרשמות עליות באבנר , דלק קידוחים , רציו ושותפויות אחרות בעקבות ההצבעה בוועדה. ישראמקו מנגד עברה לירידה.

עוד בסקטור הגז, היום דווח כי שר החוץ של לבנון, פנה בקריאה לאו"ם להגן על זכויות הטריטוריאליים של לבנון במזרח התיכון במקומות בהם ישראל מתכוונת לבצע קידוחי גז ונפט. עלי שאמי, שר החוץ להבנוני, ביקש ממזכיר האו"ם, באן קי מון, להבטיח כי "ישראל לא מנצלת את השטח הימי של לבנון ואת הנפט הטמון במסגרת הטריטוריאלית של לבנון", כך נכתב במכתב ששלח שר החוץ הלבנוני. באו"ם לעומת זאת, לא ממהרים להיענות לדרישות לבנון. לפי דיווח באתרי תקשורת ערביים, דובר האו"ם, מרטין נבירסקי, השיב לשאמי בטענה שאין בכוונתו להתערב בסכסוך הגז בין ישראל ללבנון.

מלאנוקס ששבה מניו יורק בפער חיובי בלטה לחיוב על רקע דבריו של המנכ"ל, אייל וולדמן העריך כי מכירות החברה יכולות לזנק פי 10 לכ-1.5 מיליארד דולר תוך שנים מעטות. לדבריו, "רכישת וולטייר וההוצאות הגדלות של ארגונים על שירותים הקשורים לענני מחשוב יריצו את החברה קדימה".

חברת אפריקה נכסים , אחת מחברות הבנות המרכזיות של אפריקה ישראל הנמצאת בבעלות לב לבייב, חוזרת לשוק הראשוני. החברה מקיימת היום את המכרז למוסדיים בהנפקת האג"ח שלה, בהיקף של עד כ-150 מיליון שקל.

בשנים האחרונות פוטרו מאות עובדים מחברת אלווריון , מתוכם כ-170 איש (כ-20% מכלל העובדים) בגל הפיטורים האחרון בתחילת 2010. אבל גם ההתייעלות הזאת לא הספיקה, וכעת ל"גלובס" נודע שאלווריון צפויה לפטר עוד עובדים כבר בשבועות הקרובים. מספר העובדים שיפוטרו טרם התברר סופית.

מג'יק דיווחה כי תטמיע מערך אינטגרציה מבוסס iBOLT בחברת שיכון ובינוי נדל"ן מקבוצת אריסון. במסגרת השלב הראשון של הפרוייקט ישמש iBOLT כפלטפורמה לקישור המערכות התפעוליות של הארגון למערכת Microsoft Dynamics CRM.

חברת ביו ויו דיווחה הבוקר כי 3 מערכות סריקה של החברה משמשות את בית החולים מסצ'וסטס ג'נרל בפיתוח אפליקציה לבדיקות ה-CTC. מחקרים חדשים שערכו רופאים בכירים בארה"ב, גילו כי באמצעות בדיקה הדומה לבדיקת דם תהיה אפשרות לגלות תאים סרטניים בודדים במחזור הדם. המשמעות היא פריצת דרך בהתאמת הטיפולים האישיים לחולה ובסיוע לפיתוח תרופות חדשות בתחום הסרטן. החברה מעריכה כי פריצת הדרך במחקרים אלו עשויה להגדיל את מכירות מערכות הסריקה של החברה.

דירקטוריון מליסרון אישר חלוקת דיבידנד בסך 120 מיליון שקל בשנת 2011. נזכיר כי לאחרונה הושלמה רכישת בריטיש ישראל ע"י חברת הנדל"ן המתמחה בתחום הקניונים מקבוצת עופר.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]