אירופה עשתה פרסה וסגרה ביציבות בזכות מאקרו ארה"ב

במהלך היום נפלו המדדים המובילים ב-1% ויותר בהובלת מניות הכרייה והאנרגיה ■ מדד מנהלי הרכש ברחב האירו נותר 55.5 נקודות בחודש דצמבר

אירופה שנסחרה במרבית יום המסחר בירידות שערים, הצליחה לסגור כמעט ללא שינוי. המדדים המובילים הגיבו בחיוב לשני נתונים חזקים שפורסמו היום בארה"ב והשפיעו לטובה גם על אירופה שם הצליחו המדדים לקזז ירידות של 1% ויותר תוך זמן קצר.

פעילות הסקטור הפרטי במרחב האירו ממשיכה לצמוח, מדד מנהלי הרכש ברחב האירו נותר 55.5 נקודות בחודש דצמבר, ללא שינוי זה החודש השלישי ברציפות.

מדד המחירים ליצרן במרחב האירו בחודש נובמבר עלה ב-0.3% בהשוואה לחודש הקודם, ועלה ב-4.5% בהשוואה לנובמבר אשתקד.

Royal Dutch Shell חברות האנרגיה והכרייה הכבידו על המסחר על רקע התחזקותו של הדולר שהוביל לירידה במחירי הסחורות.

בריטיש אירוויס דויטשה בנק העלה המלצה לחברה לקנייה.

אסיה נעלה במגמה מעורבת

מגמה מעורבת אפיינה את המסחר בבורסות אסיה ואוסטרליה, לאחר סגירה מעורבת בוול סטריט אמש. החוזים על מדדי ניו יורק מאותתים על צפי לירידות של כ-0.2% בפתיחת המסחר היום.

יום תנודתי בוול סטריט: הבורסות ננעלו אמש במגמה מעורבת, לאחר פרסום הפרוטוקולים של ה'פד' שהצביעו על ספקות בקרב חברי ה'פד' לגבי ביצוע שינויים בתוכנית ההרחבה המוניטרית השנייה. הבורסות נפתחו בעליות קלות, עברו למגמה מעורבת ואז הירידות התחזקו והבורסות עברו למגמה שלילית. וכאמור לאחר פרסום פרטוקולי ה'פד', הבורסות שוב עברו למגמה מעורבת.

ברקע, הנפט צנח בכ-2.5% בבורסת הסחורות של ניו-יורק לרמה של 89.26 דולר לחבית לאחר שעלה שלשום לשיא של שנתיים. במקביל, הזהב צנח 3% לרמה של 1,381 דולר לאונקיה - שפל של 3 שבועות.

בחזרה לאסיה. "יש בלבול רב וחוסר ודאות בשווקים. מצד אחד יש הערכות שהמשק האמריקני מתחזק והצמיחה מתרחבת ומהצד השני אף אחד לא יקום ויאמר שמפסיקים את ההרחבה הכמותית", אמר לבלומברג דני יאן, מנהל השקעות בהונג קונג.

במניות הכרייה המגמה שלילית, בעקבות הירידות במחירי הנפט והזהב. BHP מאבדת 1% מערכה.