המעו"ף טיפס 0.3% לשיא חדש; רציו עלתה ב-1.6%

בזק ירדה בעקבות מכירות של עובדים ומשקיעים זרים ■ אלביט מערכות דיווחה על זכייה בחוזה ענק בברזיל - עולה ב-2.4% ■ ישראמקו נפלה ב-4.5% והובילה את הירידות במעו"ף

יום המסחר האחרון לשבוע זה (ה') בבורסה של תל-אביב התאפיין בעליות שערים. מדד המעו"ף טיפס לשיא חדש ואיתו גם מדד ת"א 75. זאת, לאחר שבוול סטריט הסתיים יום המסחר בעליות ובשוקי אירופה המגמה חיובית. החוזים מאותתים על פתיחה מעורבת עם נטייה לעליות היום בוול סטריט.

זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", מציין הבוקר כי נראה שלטווח הקצר התגבשה עוד רמת תמיכה-מבחן חשובה: 1320. מהלך מתחת לרמה הזו יכול להיות סימן של חולשה הרלבנטי לפחות לשחקני הטווח הקצר. מהלך מתחת ל-1310 יחשב סימן דובי שני.

מכיוון שניכרים סימני חולשה על האינדיקטורים הטכניים ולאור קיומה של ההתנגדות ב-1350 נראה שיכולה להיות משמעות רבה לפריצה כלפי מטה של הרמות הנ"ל כסימן/טריגר לתחילתו של תיקון. אסכם ואומר כך: תל אביב 25 מעל 1320 - מגמת העליה תקפה. מתחת ל-1320: תקפה תחת אזהרה, מתחת ל-1310: סיכוי להיפוך מגמה לטווח הקצר - בינוני. זמן לפוזיציות שקולות כל עוד המדד לא עולה מעל 1350 נקודות.

חוזה ענק לאלביט מערכות, עובדי בזק מוכרים מניות

מניות סקטור הגז והנפט המשיכו כמובן לרכז עניין רב. נציין את רציו , ישראמקו , דלק קידוחים, אבנר וגם גבעות . הבוקר דיווחנו כי בהנהלת נובל אנרג'י שוקלים להקים מתקן גז נוזלי (LNG) לצורך יצוא הגז הטבעי שהתגלה בפרוייקט לוויתן. כך מדווחים באתר Fuel Fix על פי ציטוט מדברי צ'ארלס דוידסון, מנכ"ל ויו"ר החברה. בניית צינורות ליצוא הגז יוצר סיכונים לא מבוטלים, כמו למשל חבלה בצינורות הארוכים שאמורים להוביל את הגז לצרכנים במדינות אירופה. מנגד, בניית מתקן ליצוא גז טבעי נוזלי תמזער חלק מהסיכונים בפרוייקט.

בקידוח "לוויתן 1" החלו אמש לקדוח את הדרך אל שכבת הנפט הראשונה, כך נודע ל"גלובס". על פי הערכות, צפוי הקידוח להגיע אל המטרה בתוך כחודש, ולהמשיך משם אל מטרת הנפט השנייה.

עוד פורסם ב"גלובס" כי שר האוצר שטייניץ נפגש הבוקר עם יצחק תשובה ונציגי קובי מימון. גורם מעורב בדיונים מסר כי מדובר ב"גישושים ראשונים לפשרה" והוסיף כי "אין לאף אחד מהצדדים אינטרס להתחיל להתווכח עם ראש הממשלה". לדבריו "בהחלט מרגישים סוג של הבנה ואף הסכמה לגבי אינטרס משותף שהכי נכון לכולם להתחיל להתכנס ולהגיע לפשרה מסוימת". משרד האוצר מסר כי "לא מתנהל כל משא ומתן עם היזמים".

בינתיים תשובה ממשיך לקנות מניות של אבנר ודלק קידוחים בבורסה. אתמול רכשה קבוצת דלק 82,122 מניות של דלק קידוחים לפי שער של 1407 אגורות בתמורה ל-1.155 מיליון שקל והיקף השקעתה בחברה עלה ל-7.85%. זאת לאחר ששלשום רכשה עוד 267 אלף מניות לפי שער של 1359 אג' או כ-3.63 מיליון שקל. באבנר רכש תשובה אתמול 11,923 מניות במחיר של 251 אג' ושלשום רכש כ-3.58 מיליון מניות לפי שער של 242 אג' ובסה"כ השקיע בה כ-8.7 מיליון שקל.

אלביט מערכות הודיעה היום כי החברה הבת שלה בברזיל (AEL), זכתה בחוזה מסגרת, בהיקף של עד כ- 440 מיליון ריאל ברזילאי (כ-260 מיליון דולר), לאספקת צריחים בלתי מאוישים 30 מ"מ לכוחות היבשה הברזילאיים, במסגרת פרויקט גוואראני (Guarani) .

למרות שמניית בזק זכתה להעלאת מחיר היעד ע"י דארן שאו, ראש מחלקת המחקר ב-UBS ישראל, ל-11.8 שקל, לעומת 11.1 שקל בסקירתו הקודמת, וחזר על המלצת "קניה" למניה, המניה איבדה גובה במחזור חריג זאת על רקע מה שאמר סוחר באחד מבתי ההשקעות ל"גלובס" כי יש מימושים של העובדים וגם של משקיע זר אחד גדול לפחות, אם לא שניים, ככל הנראה לאחר שהבינו שחלוקת הדיבידנד תתפרס על פני שש מנות ולא בבת אחת. "אפשר להבין את זה שהעובדים רוצים לקחת את הרווח לאחר הריצה של המניה בשנה האחרונה".

חברת אפריקה נכסים , אחת מחברות הבנות המרכזיות של אפריקה ישראל הנמצאת בבעלות לב לבייב, חוזרת לשוק הראשוני. החברה קיימה אתמול את המכרז למוסדיים בהנפקת האג"ח שלה, בהיקף של עד כ-150 מיליון שקל. ההנפקה זכתה לביקושי יתר בהיקף של 400 מיליון שקל, פי 3 ממה שביקשה החברה לגייס.

חברת נובה הודיעה היום כי יצרן שבבים מוביל נוסף בחר במערכת המדידה העצמאית Nova T500 כפתרון לבקרת תהליך בטכנולוגיית 30 ננומטר.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]