אירופה נעלה במגמה מעורבת: בורסת לונדון ירדה 0.4%

אסיה סגרה בעליות בהובלת מניות היצוא בטוקיו ■ "הנתונים הטובים של ה-ADP מגביהים את רף הציפיות לקראת נתוני שוק העבודה האמריקני מחר ובסך הכל יוצרים אווירה טובה יותר בשווקים"

בורסות אירופה מעלו את המסחר במגמה מעורבת, כאשר בורסת לונדון רשמה ירידה ובגרמניה המדד המוביל רשם דווקא עלייה של 0.6%. זאת לאחר פתיחה במגמה חיובית על רקע הסגירה החיובית בוול סטריט אמש ובאסיה הבוקר. באיטליה חל היום יום חג בבנקים. האירו המשיך לאבד גובה כגד הדולר ונסחר ברמה של 1.313 דולר.

מדד Stoxx Europe 600 רשם שיא חדש מזה שנתיים על רקע הציפיות כי האצה של הכלכלה באירופה תביא לצמיחה בהון העצמי ב-2011.

מניית אימטק (סימול: IM) זינקו בכ-3% לאחר שהחברה הודיעה כי היא מצפה לגידול בשולי הרווח ולגידול בהזמנות.

מניית חברת הביטוח והפיננסים KBC נפלה בכ-4% לאחר שהחברה דיווחה כי נמצאו אי סדרים רגולטוריים בחטיבה הבריטית, מה שיוביל אותה להפרשה לחובות מסופקים ברבעון הרביעי.

ג'ורג' אוסבורן, שר האוצר הבריטי קרא לאיחוד האירופי ל"עשות סדר בבית" עוד השנה והתייחס בכך לגירעונות, לצמיחה ולמערכת הבנקאית. בטור דעה בעיתון "פייננשל טיימס" אמר אוסבורן כי אירופה צריכה להגיע לעסקת חבילה מקיפה מוקדם השנה על מנת לענות לחששות בשווקים בעניין החובות הריבוניים. לדבריו "הגוש האירופי חייב ללכת אחר ההגיון הטמון במטבע המאוחד ולתמוך באופן יותר משכנע באירו". שר האוצר הבריטי גם אמר כי לדעתו מבחני הלחץ למערכת הבנקאית צריכים להיות קשוחים הרבה יותר מאלו שבוצעו בשנת 2010 וקרא למעורבותה של קרן המטבע הבינלאומית בהם.

אסיה: מניות היצוא וההיי-טק משכו את טוקיו לעליות

עליות שערים נרשמו במרבית הבורסות של מזרח אסיה, לאחר סגירה חיובית בוול סטריט אמש. מניות היצוא וההיי-טק משכו את טוקיו לעליות, על רקע התחזקות הדולר מול הין היפני בעקבות נתוני המאקרו החזקים בארה"ב אתמול. החוזים על מדדי וול סטריט מאותתים בשעת בוקר מוקדמת זו על צפי ליציבות בפתיחת המסחר היום.

המסחר בוול סטריט הסתיים אמש ברמות הגבוהות של היום כאשר מדד הדאו ג'ונס רושם נקודת ציון חשובה הערב לאחר שסגר מעל לרמה 11,722 בה נסחר בימי בועת ההיי-טק בתחילת שנת 2000 וזאת לאחר 5 חודשים של ראלי מרשים. מדד הנאסד"ק שטיפס אמש ב-0.8% סגר מעל ל-2,700 נקודות. נציין כי מדובר בסיבוב פרסה, מאחר ויום המסחר נפתח בירידות קלות, אך לאחר פרסום נתוני מאקרו חזקים עברו המדדים להיסחר במגמה מעורבת ולאחר סגירת השווקים באירופה החלו העליות שהלכו והתעצמו עד לסיום המסחר.

בחזרה לאסיה. "הנתונים הטובים של ה-ADP מגביהים את רף הציפיות לקראת נתוני שוק העבודה האמריקני מחר ובסך הכל יוצרים אווירה טובה יותר בשווקים", אמר למארקטווטץ' Hideyuki Ishiguro, אסטרטג השקעות בחברת Okasan Securities.

מניית JVC Kenwood Holdings מזנקת 26% לאחר שהחברה הכריזה על תוכנית לגיוס הון וחיזוק המאזן. Kyocera רושמת עלייה של 2.6% ו-TDK בולטת בעלייה של 2.7% בטוקיו.