בטר פלייס תחדור לטאיוון? במו"מ לבניית תשתיות

העיתונות הטייוונית מדווחת כי בטר פלייס מנהלת מגעים מתקדמים לבניית תחנות החלפת סוללות ותשתית נלווית בטאיוון, בשיתוף עם תאגיד הרכב יולון

חברת "בטר פלייס" וקבוצת הרכב "YULON" של טאיוואן מנהלות מגעים מתקדמים לאימוץ ופרישת טכנולוגיית "תחנות החלפת הסוללות" של בטר פלייס בטאיוון.

"יולון" היא קבוצת הרכב הגדולה ביותר בטאיוואן והיא עוסקת בייבוא, הרכבה וייצור של כלי רכב. לפני שנתיים השיקה החברה מותג רכב עצמאי בשם "LUXGEN", שהחל השנה לייצא כלי רכב למערב.

LUXGEN7 MPV יולון הטייוונית
 LUXGEN7 MPV יולון הטייוונית

על פי העיתונות הטייוונית ההסכם כולל פרישה של תחנות החלפה וככל הנראה גם אימוץ של טכנולוגיית "הסוללה המתפרקת" בדגמי הרכב החשמליים העתידיים של יולון. עם זאת לא נמסר אם "בטר פלייס" גם תנהל את תחנות ההחלפה והטענה על פי המודל של ישראל ודנמרק. העסקה תיחתם עם חטיבת האנרגיה של יולון והיקפה מוערך "במיליוני דולרים". על פי המקורות במדינה היא צפויה לקבל תמריצים וסיוע ממשלתי.

LUXGEN7 MPV יולון הטייוונית
 LUXGEN7 MPV יולון הטייוונית

טאיוון היא אחת המדינות המתקדמות במזרח-אסיה בכל הנוגע לאימוץ רכב חשמלי. הממשלה המקומית הציבה בשנה שעברה יעד של העלאת 160 אלף כלי רכב חשמליים על כבישי האי בתוך חמש שנים והחלה לאחרונה ב"פיילוט" שיכלול אלפי כלי רכב חשמליים. יצוין כי המבנה הגיאוגרפי של טאיוון מתאים מאד למודל העסקי של "בטר פלייס" מהיותה "אי תחבורתי" מבודד בהיקף גיאוגרפי מוגבל בעל תשתית מפותחת של כבישים, פיננסים וייצור אנרגיה.