בורסות אירופה סגרו בירידות; נתוני המאקרו השפיעו

משרד העבודה האמריקני דיווח על תוספת של כ-103 אלף משרות בחודש שעבר, כשהצפי עמד על הוספה של 159 אלף משרות

מגמה שלילית נרשמה היום (ו') בבורסות אירופה בסיום המסחר, במקביל לחולשה בוול סטריט. זאת, לאחר אכזבה מהנתון המאכזב שהתפרסם כשעה לפני הפתיחה בניו יורק על שוק העבודה האמריקני בדצמבר (על כך בהמשך). באסיה נעלו הבורסות המרכזיות את שבוע המסחר במגמה מעורבת.

עיני המשקיעים בשוקי המניות והמט"ח ברחבי העולם היו נשואות היום לארה"ב. ב-15:30 שעון ישראל פורסמו נתוני שוק העבודה האמריקני לחודש דצמבר, שהיו מאכזבים. משרד העבודה האמריקני דיווח על תוספת של כ-103 אלף משרות בחודש שעבר, כשהצפי עמד על הוספה של 159 אלף משרות, בהמשך להוספה של 39 אלף משרות בנובמבר.

שיעור האבטלה עם זאת רשם ירידה חדה לרמה של 9.4% כשהצפי היה לירידה של 0.1% מ-9.8% ל-9.7%. מדובר ברמה הנמוכה מאז חודש מאי 2009. השכר הממוצע לשעה עלה ב-0.1% לרמה של 22.78 דולר.

התחזקות הדולר מול הין - לשער של כ-83 ין יפני - חיזקה את היצואניות הגדולות ביפן, אשר היחלשות של המטבע האמריקני שוחקת את רווחיהן הבינלאומיים. נציין את טויוטה ואת סוני .

סמסונג , יצרנית מקלטי הטלוויזיה הגדולה בעולם, רשמה ירידות שערים לאחר שדיווחה כי רווחיה התפעוליים לרבעון הרביעי של השנה ככל הנראה נפלו ב-3 טריליון וון או 2.7 מיליארד דולר.

[לבורסות בעולם]