לאומי: "המחיר של מניות הגז מגלם את המלצות ששינסקי"

בנק הפועלים: בסיכומה של 2011 תרשם תשואה עודפת בשוק המניות על פני חלופות ההשקעה הסולידיות ■ לאומי: הסנטימנט החיובי בשוק הישראלי עשוי להימשך

בסיומו של עוד שבוע חיובי בבורסת תל אביב, כשמדד המעו"ף כבש שיא נוסף, ממשיכים הבנקים הגדולים, הפועלים ולאומי, לשפוע אופטימיות. בנק הפועלים, במסגרת הסקירה השבועית שלו, ממשיך להחזיק בדעה חיובית כלפי שוק המניות הישראלי בראיה ארוכת טווח.

כלכלני הבנק מסבירים כי הכלכלה הישראלית נראית מצוין עם ביצועי יתר על פני מרבית המשקים המערביים במונחי צמיחה ושוק העבודה. שיפור בתוצאות החברות ברבעון השלישי, וצפי להמשך המגמה החיובית גם בראיה לעתיד, מעניקים, לדעת הבנק, אף הם תמיכה לשוק המניות.

לצד התמיכה הכלכלית, בפועלים סבורים כי שוק המניות נהנה מתמיכה גם מהתשואות הנמוכות באפיקים הסולידיים, אשר מעלות את קרנן של המניות במשוואה של סיכון/סיכוי בהשוואה לאפיקים האלטרנטיביים.

עם זאת, בפועלים מסבירים כי בטווח הקצר ייתכנו מימושי רווחים בבורסה לאחר גל העליות האחרון, אשר הביא את מדדי המניות הכבדות לרמות שיא חדשות. חרף זאת, סבורים בבנק כי בסיכומה של 2011 תרשם תשואה עודפת בשוק המניות המקומי על פני חלופות ההשקעה הסולידיות.

לסיכום, ממליצים כלכלני הבנק להשקיע במניות בודדות ולא באמצעות מדדים. בחלוקה ענפית, רואים בפועלים עדיפות להשקעה בחברות המוטות למשק המקומי, וחברות הפועלות בענפים הבסיסיים כגון פרמצבטיקה ודשנים. בין המניות המומלצות, ניתן למנות את בזק , טבע , פז , גזית גלוב , שופרסל , החברה לישראל , כיל , אידיבי אחזקות , גולף ועוד.

לאומי: "מחיר השוק של מניות הגז מגלם את המלצות ששינסקי"

בבנק לאומי מעריכים כי במבט ל-2011, הסנטימנט החיובי עשוי להימשך על רקע האיתנות היחסית של הכלכלה הישראלית והמחסור באלטרנטיבות השקעה. עם זאת, מסבירים כלכלני הבנק, נראה כי המשקיעים ייאלצו להסתפק בתשואות נמוכות יותר, זאת על רקע רמת המחירים הנוכחית של חלק גדול מהמניות בשוק המקומי.

בנוגע למניות הנפט והגז, מעריכים כלכלני הבנק כי מחיר השוק הנוכחי של מרבית יחידות ההשתתפות והמניות החשופות ל"תמר" ול"לוויתן" כבר מגלם בתוכו את יישומן המלא של המלצות ועדת ששינסקי, כך שכל ויתור על תמלוגים שיינתן בעתיד טומן בחובו פוטנציאל לשיפור שוויין הכלכלי. לעומת זאת, במידה ומסקנות הוועדה יאומצו במלואן, הרי שלאור מחירן הנוכחי, הפוטנציאל הטמון בהשקעה בהן נמוך.

בלאומי מציינים כי קיימת עדיפות להשקעה במניות שעיקר פעילותן מופנית למשק המקומי, ומדגישים כי יש לשים לב להתפתחויות מעבר לים, בדגש על אירופה, אשר להן עשויה להיות השפעה מהותית על מגמת המסחר באחד-העם.