הבורסה בת"א נטתה לרדת אך רציו זינקה 5.5% וטבע 3.5%

המעו"ף איבד 0.2% ■ הלמן אלדובי: "השוק עלה בחדות ומחפש סיבה להתממש" ■ זיו סגל: "לפי התמונה הכוללת, נראה שסיכוייה של מגמת העלייה להימשך גבוהים"

יום המסחר הראשון של השבוע בבורסה התל אביבית התאפיין ביציבות יחסית ובמגמה מעורבת במדדים השונים, כאשר מדד המעו"ף איבד בסיום מספר נקודות אך עדיין נסחר קרוב לרמות השיא. מניית טבע בלטה בעליות בין מניות מדד המעו"ף ורציו בלטה לחיוב בקרב מניות מדד ת"א 100. מניות סקטור הגז-נפט המשיכו לרכז עניין רב, ימים ספורים לאחר פרסום הדוח הסופי של ועדת ששינסקי ועל רקע התערבותו של ראש הממשלה נתניהו שאמר כי יגבש פשרה בנוגע להחלטות ועדת ששינסקי וקרא להקים קרן השקעות לאומית מכספי הכנסות המדינה מגז אשר תיועד לקידום הביטחון והחינוך. נתניהו צפוי לכנס מחרתיים (ג') במשרדו דיון במסקנות ועדת ששינסקי.

זיו סגל המנתח הטכני של "גלובס" חזר והדגיש את התמיכה של רמה 1,320 נקודות למדד המעו"ף (תל אביב 25): "מבנה המסחר התוך יומי ביום חמישי הוא לכשעצמו מבנה של שיווי משקל אבל כשמסתכלים על התמונה הכוללת, נראה שסיכוייה של מגמת העליה להימשך גבוהים", אמר סגל.

"את השבוע נתחיל בהדגשה של חשיבות התמיכה ב-1,320 נקודות. מהלך מתחת לרמה הזו יחשב סימן דובי כאשר מהלך מתחת ל-1,310 נקודות יחשב סימן דובי נוסף. מגמת העלייה תקפה כל עוד המעו"ף מעל 1,320 נקודות. היעד הקרוב לעליה הוא כזכור ב-1,350 נק'. פריצה תאשר את הסיכוי להמשך עליות שערים, למרות שהמדד נמצא ברמת שיא".

לדבריו, למרות שביום שישי המסחר בוול סטריט הסתיים בירידה קלה, הוא היה שורי במהותו שכן הקונים הדפו את ניסיון המוכרים להוריד את ה-S&P500 ושאר המדדים. החזרה של המדד מעל 1,270 נקודות מהווה גם היא אינדיקציה שורית משום שרמה זו הייתה רמת תמיכה/התנגדות תוך יומית, כלומר ניתן לצפות לתמיכה ב-1,268 נקודות ולעליות שערים בתחילת השבוע הבא.

הציבור מזרים כספים לבורסה

בבית ההשקעות מיטב מסכמים היום את השבוע הראשון של 2011 בתעשיית הקרנות ומציינים כי הגיוסים גוברים וציבור המשקיעים ממשיכים להגדיל את רמות הסיכון. תעשיית הקרנות פתחה את 2011 עם גיוסי ענק של כ-1.4 מיליארד שקל: 900 מיליון שקל בקרנות המסורתיות ו-500 מיליון שקל בקרנות הכספיות. הקרנות המנייתיות שוברות מחדש את שיא כל הזמנים, עם גיוס שבועי של כ-270 מיליון שקל.

נזכיר כי ביום שישי פורסמו נתוני שוק העבודה האמריקני לחודש דצמבר, שהיו מאכזבים. משרד העבודה האמריקני דיווח על תוספת של כ-103 אלף משרות בחודש שעבר, כשהצפי עמד על הוספה של 159 אלף משרות. שיעור האבטלה עם זאת רשם ירידה חדה לרמה של 9.4% כשהצפי היה לירידה של 0.1% מ-9.8% ל-9.7%. מדובר ברמה הנמוכה מאז חודש מאי 2009.

האנליסטים של בנק ההשקעות גולדמן זאקס העריכו בסוף השבוע שמדד ה-S&P 500 יעפיל השנה ל-1,500 נקודות, כלומר יספק תשואה של כ-21% למשקיעים (כולל דיבידנד בשיעור של כ-2%). בסקירה נאמר עוד כי למרות שהמשך האמריקני התרחב בכ-16% בשנים 2006-2010, מדד ה-S&P 500 עלה בתקופה זו בכ-1% בלבד. האנליסטים צופים שהמדד יטפס ל-1,325 נק' בטווח של 3 חודשים ול-1,400 נק' בתוך חצי שנה.

כאמור, גם בזירה המקומית הבנקים הגדולים, הפועלים ולאומי, ממשיכים לשפוע אופטימיות. בנק הפועלים, במסגרת הסקירה השבועית שלו, ממשיך להחזיק בדעה חיובית כלפי שוק המניות הישראלי בראיה ארוכת טווח. כלכלני הבנק מסבירים כי הכלכלה הישראלית נראית מצוין עם ביצועי יתר על פני מרבית המשקים המערביים במונחי צמיחה ושוק העבודה. שיפור בתוצאות החברות ברבעון השלישי, וצפי להמשך המגמה החיובית גם בראיה לעתיד, מעניקים, לדעת הבנק, אף הם תמיכה לשוק המניות. בבנק לאומי מעריכים כי במבט ל-2011, הסנטימנט החיובי עשוי להימשך על רקע האיתנות היחסית של הכלכלה הישראלית והמחסור באלטרנטיבות השקעה.

בסקירתם השבועית, כלכלני בנק הפועלים המליצו להשקיע במניות בודדות ולא באמצעות מדדים. בחלוקה ענפית, רואים בפועלים עדיפות להשקעה בחברות המוטות למשק המקומי, וחברות הפועלות בענפים הבסיסיים כגון פרמצבטיקה ודשנים. בין המניות המומלצות, ניתן למנות את בזק , טבע , פז , גזית גלוב , שופרסל , חברה לישראל , כיל , אידיבי אחזקות , גולף ועוד.

נתניהו: נמצא פשרה בנושא תמלוגי הגז והנפט

נסגרה, סופית, עיסקת המכירה של מניות השליטה בחברת מכתשים אגן של כור מקבוצת אי.די.בי לחברת כמצ'יינה. כשתושלם העסקה צפויה כור לרשום רווח נקי הנאמד בשלב זה ב-148 מיליון שקל.

מניות סקטור הגז והנפט המשיכו לרכז עניין רב. ביניהן נציין את רציו , ישראמקו , דלק קידוחים יהש , אבנר וגם גבעות . ימים ספורים לאחר פרסום הדוח הסופי של ועדת ששינסקי - והתגובות בשוק ההון ממשיכות לזרום. היום פרסם האנליסט דייוויד קפיטל מבנק ההשקעות הבריטי ברקליס קפיטל סקירה מקיפה על סקטור הנפט והגז בישראל, בה הוא מציין את רציו כמניה המועדפת בסקטור.

במניות הבנקים המגמה היתה שלילית, במקביל לירידות במניות הסקטור ברחבי העולם ביום שישי. בהן נציין את פועלים ולאומי .

ענקית הגנריקה הישראלית טבע העלתה בשבוע שעבר את מחיר הקופקסון ב-14.9%. בעקבות העלאת המחיר של תרופת הדגל של החברה לטיפול בטרשת נפוצה, האנליסטים לא מאחרים להגיב, ובחיוב. יצוין, כי העלאת המחיר הנוכחית, היא אגרסיבית יותר מאלה שטבע נוהגת לעשות בשנים האחרונות. בסוף השבוע גם נודע כי בית משפט בארה"ב אסר על טבע למכור את הגרסה הגנרית של תרופה לטיפול במחלות כליות של אמג'ן עד שנת 2016.

אלביט מערכות הודיעה ביום חמישי האחרון כי החברה הבת שלה בברזיל (AEL), זכתה בחוזה מסגרת, בהיקף של עד כ- 440 מיליון ריאל ברזילאי (כ-260 מיליון דולר), לאספקת צריחים בלתי מאוישים 30 מ"מ לכוחות היבשה הברזילאיים, במסגרת פרויקט גוואראני (Guarani) .

חברת נובה הודיעה ביום חמישי האחרון כי יצרן שבבים מוביל נוסף בחר במערכת המדידה העצמאית Nova T500 כפתרון לבקרת תהליך בטכנולוגיית 30 ננומטר.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף]